2007-05-14

Liket lever.

Och frodas. Två raka segrar, 6-0 och fin fotboll. It´s a great day for at guiness som irländarna säger.

Cyklade till Nya idag. Vid fattighusån, bromsades jag ner av 5 malmöiter som gick på bredden på cykelbanan. Jävla miffon tänkte jag. Vad gör dom här? Skall dom möta Öis i cupen eller vad. Sedan kom jag på att ahh...Gefle har också himmelsblå tröjor och det är visst dom vi ska möta idag. Hade Blåvitt haft min inställning till dagens match, hade vi förlorat.

Läget är annars helt OK för att inte säga störtskönt. Mina två speciella kelgrisar i laget, är Marcus Berg och Andres Vasquez. Det har varit en bra vecka med andra ord. Den svarte leder nu den skytteliga som inte ens jag, Berg-haussaren framför alla andra trodde han hade en chans på, jag trodde bara han skulle bli bäste svenske målskytt. Nu väntar ellos borta i det Borås jag bojkottat rätt länge. Först på grund av Ryavallen och de oförtjänta förlusterna och sedan på grund av den fina statistiken på B-A. Elfsborg vinner inte när jag håller mig hemma. Men fan vad jag vill åka den här gången...

*Två målgivande pass av Alex inom loppet av en minut. Måste vara rekord.

*Två mål, ett felaktigt bortdömt och nekad en solklar straff. En vanlig dag på jobbet Marcus?

*Vore jag bög och singel, hade jag nog friat till Ragnar Sigurdsson. Oj vilket fynd!

Sedan var det dags att cykla hem igen. Man kommer över krönet på Göta Älvbron och den långa nerförsbacken tar vid.....Den stunden i nerförsbacke, med den utsikten av Göteborg i solnedgång och med 3 vackra poäng på pakethållaren. Den stunden är nog nästan bättre än sex.

Inga kommentarer: