2007-06-09

Jag vet att jag borde

Sovmorgon, solen skiner och allt det där. Luther på mina axlar och de samhälleliga normerna fullkomligen skriker till dig att gå ut i det fina vädret, ta vara på dagen och allt det där. Jag gick upp för 45 minuter sedan och börjar redan planera in min tupplur. Jag låg och led en stund på Lundbybadet igår. Jag fattar inte hur aktiviteten solbadning kan vara så populärt i vårt land. Det känns som om det är den enda fäblessen som enar vårt land. Man ligger ner och liksom....ligger. Det är aktiviteten. Ohemult tråkigt. Den andra aktiviteten jag förväntas ta del av är välkomnandet av Götheborg. Jag gillar Götheborg, dels tycker jag hela projektet är lite kul, men framför allt har det varit ett effektivt slagträ i arenadebatten tillsammans med Operan. Men allra mest hade jag uppskattat ironin i att även Götheborg II sjönk, men det är väl att hoppas för mycket. Det ursprungliga Ostindiska compagniet gjorde många rika och har satt stark prägel på staden tack vare de rika farbrödernas filantropi. Chalmers tekniska högskola och Sahlgrenska universitetssjukhuset med mera. Iofs var Sahlgrenska i början inte så mycket mer än en liten sjukstuga och det var gubben Chalmers som pyntade in de flesta pengarna där också. Idag är det i andra rika farbröders filantropi vi sätter vår tillit för att Göteborg skall återvända. IFK Göteborg alltså. Det har spekulerats i Tobias Hysén, Andreas Johansson och några till. Oremo har vi däremot inte råd med...

Inga kommentarer: