2005-06-30

So what?

Luspank som man är, borde man kanske egentligen vara upprörd över vilka pengar Ijeh tjänat hos Blåvitt. Igår fick jag gå 45 minuter enkel väg till matchen. Någon cykel äger jag inte och spårvagnsbiljetter har jag inte råd med. Snus och mat. Till det rymmer min budget just nu. Men vi vann ju, och särskilt upprörd över hans lön är jag inte heller. Det är ju inte jag som betalar den, det gör ju Plånbok. Om jag igår eftermiddag hade fått välja mellan en 4-0 seger eller att Ijeh stannar, så hade jag tagit segern. Så tänker jag. När det gäller Blåvitt, finns det inga isolerade händelser. Allt hänger ihop på ett magiskt sätt på samma sätt som träden får nya löv varje år. Man fattar inte riktigt hur, men det funkar varje gång. I min värld blev Ijeh klar för FCK tack vare att vi vann med 4-0 och vi vann med 4-0 tack vare att Ijeh blev klar för FCK. Inget att gnälla över. Och betänk att Blåvitt vunnit 17 SM-guld, 4 cupguld och 2 uefacupguld utan Peter Ijeh. Ijeh å sin sida har aldrig vunnit något. Åtminstone inte i Norden. Det enda jag just nu är nyfiken på är dels vilka nyförvärv vi får samt dels om den mediala hetsjakten på Ijeh fortsätter, fast på andra sidan sundet. Många bör skämmas en dag som denna. Jag är inte en av dom och ser med tillförsikt fram emot nästa match. Klarar vi oavgjort?

//Bruce Banner

Inga kommentarer: