2006-02-25

The harder they fall

6 guld i ett vinter-OS!! Utroppstecken, rekord, bragd och allt det där andra. Sedan när är inte lagom bäst? Med sånt här maxflyt kommer det ta decennier till nästa guld och betänk alla förväntningar som kommer vila tungt på olympierna om fyra år i Vancover. Jag kan lova och garantera att det kommer gå ännu sämre än i Nagano och Salt Lake City. Och besvikelsen kommer bli så mycket större. Min teori går ut på att vi under en tioårsperiod endast mäktar med att ta ett visst antal guld i ett vinter-OS. Så Lind, Anja, ACO och curlerskorna är inget annat än giriga och elaka som tar hem guld nu bara för att jävlas. Jag vet, teorin är inte vattentät, men den är min och jag håller fast vid den.

Till sist 1. Tre kronor kan lika gärna vinna i morgon, för det kommer ändå vara kört för en lång tid framöver

Till sist 2. Min vinter-OS profetia slog än mer fel än Jonas Karlssons, som jag då tyckte var aningen för rosenskimrande optimistisk och orealistisk. Det enda jag prickade rätt var att Turin-OS skulle innebära skön distraktion från den hårda verklighet som stavas försäsong, Royal League och en månad kvar till allsvensk premiär.

Till sist 3. Anja Pärsson är årets stora, stora flopp. Hon kommer trea störtloppet och vinner slalomen. Då kan man ju tycka att hon borde kunnat ta hem kombinationsguldet på ren rutin, men NEEEEEJ....

Till sist 4. Peja, Peja. Heja Peja. Den enda vinteridrottaren med medaljchans som motsvarade mina förväntningar. Det skall han ha all heder av.

Till sist, sist. Beträffande läggmatchen mot Slovakien. Varför ge järnet i en match man ändå aldrig i livet hade klarat av att vinna och därigenom ödslat onödiga resurser. Och sedan när hör hockey och moral ihop?

Inga kommentarer: