2006-06-12

Kalla mig cynisk

Det mest märkliga med den senaste Freddie-Olof affären är inte att den äger rum i omklädningsrummet efter ett resultatmässigt fiasko. I det läget blir det alltid hårda ord oavsett om man är polare eller ej. Det mest häpnadsväckande är att det kommer ut.

I vissa lägen kan det vara bra att folk fokuserar på annat än det sportsliga. I våras, efter två raka förluster och fem raka matcher utan vinst, missgynnades inte blåvitt av att alla i stället skrev om åtelet mot Sella. Snarare tvärtom. Ni kan kalla mig cynisk om ni vill, men jag är övertygad om att den här härvan är en planerad läcka från landslagsledningen som vill få bort medialt fokus på den tjötiga Anders eller Kim debatten, bort från det faktum att Larsson var totalt underisenusel mot en sketgäng och bort från det faktum att Ljungberg och Zlatan inte heller kunde göra sin gubbe mot ett lag av hög superettanklass.

Så hade i alla fall jag hanterat situationen med media för att få idrottslig arbetsro fram tills Paraguaymatchen.

3 kommentarer:

Frankie sa...

Oj vad du har rätt utan att veta om det.

Bruce Banner sa...

Frankie:
Det är just därför jag borde jobba som pressansvarig.

Studiomannen sa...

Vi borde lobba för det!