2006-10-13

Idag föll domen

Anna Sjödin dömdes på samtliga åtalspunkter. Jag var inte där och skall inte uttala mig, men som vanligt finns det en blåvittkoppling. Cupfinalen 2004. Några domar har fallit därifrån också. En blåvittare dömdes till två månaders fängelse och 20 papp i skadestånd och böter. Alle fall av grov misshandel som begicks den där eftermiddagen på Råsunda, utfördes av vakter. Samma vakter som sedan skyddats av sina kollegor på plats och samma vakter som av någon anledning anses äga rätt till större trovärdighet i en rättssal.

Jag är inte överförtjust i tanken på att ett valfritt dickhead i uniform kan slå mig på käften och sedan anmäla mig för att med hakan som vapen, ha skadat det yttre hudlagret på hans knogar.

3 kommentarer:

Kent Brockman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Kent Brockman sa...

Anna Sjödin är gangsta. SSU ain't nuttin' to fuck wit'.

Frankie sa...

Vakter är ju "intressanta" människor.