2007-10-29

På broder Bruce begäran!

Jag hade råkat trampa sönder en bit av klänningsfållen på dansgolvet under vårt hejdundrande bröllopspartaj. Jag ville inte att den skulle gå sönder ännu mer så det fick bli jeans på Ullevi. Däremot behöll jag tiaran, örhängena och den vita koftan. Så här såg jag ut när jag fixat mig på hotellet innan vi begav oss till Ullevi; (Var det någon av er läsare som såg mig i publiken?)

Vi begav oss hem redan vid sextiden och lamare spårvagnsresenärer får man leta efter! Trots att säkert hälften hade blåvita tröjor var det varken rop eller jubel. Jag var visserligen nykter, hade inte druckit en droppe sedan bröllopet dagen innan, men det är inte ofta man har möjlighet att jubla över ett Guld. Alltså; becka startade egen klack på åttans spårvagn. Det gick trögt i början, men efter ett tag släppte folk loss och jag kunde med stolthet konstatera att hejarklacken alltid är där folket är; om det så är på en spårvagn.
Sedan begav jag och min nyblivna make oss hem och åt följande delikata måltid (om ni undrar varför det är två varianter så är förklaringen att den ena är vegetarisk)

Nu blir det bröllopsresa och nästa år intar Blåvitt Europa. Vem var det som sa att drömmar aldrig slår in?

4 kommentarer:

Bruce Banner sa...

Gött bex.

Skänkte dig en tanke igår när jag lämnade Ullevi. Fick lite dåligt samvete över att ha övertalat dig att ha på dig brudklänningen i det vädret. Först efter matchen man riktigt insåg hur jävligt vädret var och hur blöt man var. Tur då att du har ett eget förnuft och sket i klänningen.

Studiomannen sa...

Jag hade en snusdosa under jackan i en av byxfickorna och den var bara så jävla sönderregnad. Mobilen klarade sig mirakulöst nog. En av de bättre helgerna i mitt liv måste jag säga...

Jag känner visserligen DJ:n på valand men jag får lite torgskräck av såna stora nattklubbar (Jag vet att jag var bland 41000 på Ullevi...) så jag åkte hem och gick raka vägen till krogen. Där satt jag och firade alldeles ensam. jag var inte ensam, men det var ingen annan som firade SM-guld. Jag hade kunnat leka leken "Trösta gaisare och HBK:are" men varför göra det en sån kväll?

Tack Becka för att jag fick komma. Lördagens röj var inte att leka med!

Anonym sa...

två uppsättningar guld-pytt då en är vegetarisk är helt ok, men hur är det med ägg?

becka sa...

jozo>> Vi stekte mitt ägg i den stekpannan där den vegetariska pytten var stekt, för i min mans stekpanna fanns stekfettet från köttet kvar. Låter kanske lite knäppt, men så var det.
Bruce>> ja jag är ju en modern kvinna med fri vilja:-)
Studiomannen>> Det var grymt att ha dig som DJ, fler rekommenderas att anlita dig!