2010-05-01

Läsarsadism

Det är märkligt vad ni uppskattar här inne. Siwert är som bäst när han lustmördar myter och vedertagna sanningar medan jag når uppskattning när jag skriver om hur jag aldrig får ligga.

Well fuck you to!

Eller något. Att vara sämst i världen kan ju på något sätt vara en lika stor bedrift som att vara bäst. Man är bäst på att vara sämst.

Hörde talas om boken The Game, vilket förefaller vara någon form av socialpsykologisk raggmetodik som delvis går ut på att sänka tjejers självförtroende.

Jag tror det stämmer till viss del. Tjejer bombarderas med budskapet att dom inte duger.

Gör karriär!<---------------------->Noppa dina ögonbryn!
Var självständig!<---------------->Är du singel är du ingen och bör "botas"!
Ha det perfekta hemmet<------->Om du dammsuger är du förtryckt!
Raka inte dina ben!<------------->Blek din anal!
Du är född till att bli mor!<----->Förverkliga dig själv!
etc.

Om man då bekräftar någons negativa självbild, väcker man intresse och det ena ger det andra.

Men jag vägrar, jag tänker inte delta i något jävla spel. Jag är hellre en ensam wanker än en evil fuck. Hur kåt måste man inte vara för att frångå din egen personlighet och dina egna värderingar för att medvetet sänka någon annan som inte förtjänat det? Så kåt blir jag nog aldrig hoppas jag. Min kategori killar, brukar gnälla om att "tjejer attraheras av svin" och dylikt i någon form otillfredsställd självömkan. Men jag har svårt att se hur det kan stämma allmängiltigt. Personligen kommer jag sluta gnälla i frågan. Det får bli mitt halvårslöfte till mig själv. Ett enkelt löfte att hålla mtp Blåvitts form, kommer jag helt enkelt inte ha tid över att gnälla över annat. Jag får helt enkelt bida min tid, stå och blänga i baren och vänta in en omvärld i förändring. För jag tänker fortsätta vara så snäll jag kan, så ofta jag kan. Men då är jag ju också en hopplös romantiker i dubbel bemärkelse. Och om det betyder att folk hellre är min vän än mitt ligg, så får det väl vara så. Vän är inte fy skam det heller, snarare tvärtom.

Mvh. KK som i killkompis.

2 kommentarer:

ignatius sa...

Ärlighet och fotbollstönteri - det är rejäla handikapp du lämnar, Bruce, men du är lätt att älska för oss som tillbringade festerna i köket. Om det nu inte är den gamla "kom och rädda mig från mig själv"-grejen du kör nu. Allt är ett spel, inbilla dig inget annat :)

Bruce Banner sa...

Nej vafan, jag vill inte bli räddad från mig själv. Vill någon bli det innerst inne.

Du har dock fullständigt rätt om att jag är funktionshindrad. Ska nog söka eu-bidrag.