2010-04-27

Jo jag vet

Guldet är helt och hållet kört. Det är stor synd och skandal att den här truppen utan rimliga bortförklaringar har lyckats sumpa guldet redan efter 8 omgångar. Vi är sämst i stan och med tanke på Gais kvalitet i år, är det en smärre bedrift att lyckas överträffa dom i uselhet. Men på något sätt har vi lyckats. Våren har känts som att se slomoporr på sitt ex med hennes nya. På repeat. Som extrainsatt programtid i stället för Masterchef på åttan. Och det går varken att byta kanal eller ens stänga av TV´n. Det liksom fyller hela rummet, hela din verklighet och föreställningsvärld för att göra dig illa personligen. Ja åt det hållet tänker och känner jag, när jag tänker på dagens trupp och stab.

Men det som är bäst för Blåvitt är det som är bäst för Blåvitt. Och jag börjar vackla i min övertygelse om att det bästa för Blåvitt är att Olsson-Rehn får sparken. Antalet tillfällen en klubb når en positiv effekt över längre tid av att byta tränare är inte direkt översvallande. Snarare tvärtom. Därför vacklar jag. Men förändringar måste ske om än inte personella.

4-4-2, hög press och svinhårt jobb av 10 psykopater och en magiker. Det är vad jag kräver. Det och att MFF inte vinner SM-guld. Det senaste kan vi börja jobba på redan på torsdag. Jag skall dit i hopp om skadeglädje. Häng på! Vi hade ju liknande förutsättningar och förhoppningar till förra hemmamatchen.

Kram på er.

3 kommentarer:

Ängel i Mölnlycke sa...

Jag hänger på!

Nu gäller det att hålla sig före aik och djurgården och framför allt att kravla sig förbi gais.

ignatius sa...

Precis, nu skall det jävlas för jävlandets skull. Med början mot MFF.

Anonym sa...

sämst i stan ... är inte ÖIS ännu sämre?