2006-05-03

Virus

Jag har haft stygga datorproblem en längre tid och dom är fortfarande inte lösta. Nuvarande burk är hämtad från vinden, är långsam som fan och finns kvar av ett under i stället för på sophögen i samband med att vi flyttade. Så vad gör man då som beroende, när spelet inte funkar, poängen inte kommer och våra anfallare antingen åtalas eller missar målchanser?

Jag har börjat plonka lite på den där gitarren jag fick i 28-årspresent som jag knappt rört sedan dess. Att vilja men inte kunna, stämmer lika väl in på mitt gitarrspelande som på vårt nuvarande anfallspar. Men det tar sig. Sakta men säkert kan jag kategorisera mig i samma gäng som Brucan (den andre), Dylan och Per Gessle (kunde inte låta bli). Jag är en vit man med gitarr och likt dom kommer jag förhoppningsvis i framtiden bräka ut mina vedermödor och lyxproblem på en P3-frekvens nära dig. Att spela gitarr är ohyggligt svårt. Näst intill omöjligt och med tanke på att 80% av min musiksmak utgörs av gitarrbaserad 70-talsrock i olika genrer, så blir man hämmad som fan när man skall förvrida hela vänsterhanden på ett abnormt sätt via det som på musikspråk kallas ackordet G. Att jag ens började denna omöjliga resa är tack vare en god vän till mig som på pedagogspråk lyckade kanalisera mina intressen och föreställningsvärld. Första låten jag lärde mig:


Här är änglarna från Götet och publikens eget lag
D Em
Vi ska visa vad vi går för nu skall det bli friska tag
A7 D
Å den gamla traditionen den skall alltid finnas kvar
D Em
Vi ska minnas Bebben Johansson i alla våra dar
A7 D


Heja Blåvitt, heja Blåvitt, nu ska vi mot toppen gå
D Em A7 D
Heja Blåvitt, heja Blåvitt, vårat kära IFK.
D Em A7 D

Gårdagen citat kom från sektion Ö1 som var hur gaisig som helst.
Den där Khari Stephenson, é han islänning?

Till sist, vem fan är det som sitter och lägger ner tid på att skapa datorvirus? Hade jag en lite busigare hobby, skulle jag ändå likt äppelpallning eller klotter vilja se resultatet av mina illdåd. Nej min teori är att dom skapas på betald arbetstid av de som tjänar sitt levebröd på att sälja virusets serum eller vaccin det vill säga antivirusprogrammen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Forfarande virus?

Jag saknar brödernas sköna texter! Var är ni?

Anonym sa...

skriv!!!!! den skönaste bloggen på nätet, men ni skriver ju inte längre. det e skam. bruce banner till gp!!!