2006-05-13

VM-låtarna

OK, nu har jag lidit mig igenom de hittills släppta VM-låtarna. Frans är bäst och kommer förmodligen även sälja bäst trots att låten låter som "vem är störst och starkast i skogen, jo Bo, Bo Ko". Men vafan, det är ett barn som sjunger om Zlatan. Succén är given. Micke Syd sjunger och du och jag och Glenn Hysén. En låt som på planeringsstadiet känns OK om det inte vore för att Syd 1987 inte alls var en liten knodd som lirade spontanfotboll hemma på gården, utan snarare var en redan då avdankad Gyllene Tider-trummis. Slutligen har vi Tomas Ledins Vi är på gång-redux. Den kommer också sälja som smör och gå varma på landets P4-stationer. Fy fan. Det värsta är att det kan komma att bli en trend. Tänk om Gyllene Tider och Snowstorm hänger på.

"Heja Sverige hej hej, Heja Sverige!. Ge mig en seger ge mig ett mål åååååh ge mig allt du vill och allt du kaaaan"

"Gulåblå, när vi glider ner för gatan aah, gulåblå likt en segermaskin"

Går det bra för Sverige i VM, kommer vi få dras med låtarna fram tills september, inte minst på de allsvenska arenornas PA-anläggningar. Betänk hur länge Olé olé olé har hängt kvar. Så snälla Sverige, åk ur!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl bara att göra som jag brukar med melodifestivalen. Trycka in Ipod-lurarna längre in i öronen och låtsas som den inte finns.

Anonym sa...

får återanvända den här länken från baraben, trinidads vm-låt:

http://toronto-lime.com/music/2006/fighter.htm

om inte annat är det en jävligt rolig video.