2009-01-21

Stil-silly season

I söndags var jag på årets första stora samt årets enda stora shoppingtur. Jag bygger under året upp en behovsspec vilket av min sambo oc min flickvän översätts med kravspec och sedan när reorna är bra, är det ut i hysterin för att hitta så mycket som möjligt, till så bra pris som möjligt, på så kort tid som möjligt. Det bidde två par jeans, en skinnväst och en skjorta. Jag är snål och fåfäng, så jag låter reorna bestämma min stil för året. I år blir det nog preppy. Och ja, skinnvästen var ett skämt.

Ett provrum är en fascinerande plats på sitt sätt och då menar jag inte allas morsor och flickvänner som står och tjuvtittar när deras stackars män byter om. Där finns mer att ta av. Speglarna, väggarna samt hur ljuset strålar reflekteras på tygskynket/skåpsdörren är specialdesignat. Hela omklädningsprocedurens interiör är exakt utformat för att du skall må så dåligt över dig själv som det bara går. Valkarna kring magen växer till valrossproportioner, små plitor eller finnar på låren, maximeras i ilsken rödhet hetta som skulle lysa upp halva Amsterdam samt små osynliga fläktar i golvet medför att vad som skulle kunna vara en liten subtil nyans av fotsvettsdoft när du tar av dig skorna, får hela köpcentrumet att osa som Holifields suspensoar från 1988. Aldrig tvättad. Du har aldrig en bra hårdag när du provar kläder och dina kalsonger har aldrig sett så slitna och illasittande ut som just då även om du så köpt dom 3 minuter tidigare. Fan, om du inte ens har kallingar på dig, så får du per automatik mindre penis och hemma i garderoben blir dina kallingar på ett magiskt sett fulare ändå. Tills du har provat färdigt dom där kläderna. Då är allt tillbaka till det normala igen.

Vad jag vill ha sagt med det här mer än att gnälla? Kan det vara att de smygfotografer som sticker in kameror under provhyttsbås, aldrig fått en bild på en attraktiv människa någonsin? Såvida dom inte tänder på fula människor då. Men om det fula i deras ögon blir snyggt, så sabbas det ändå på något sätt. Det ger jag mig fan på.

Men det är inte heller detta jag reflekterar över. Nej jag tänker på nya arenan. Såvitt jag vet har inte omklädningsrummen inretts färdigt än på Gamla Ullevi. Satsa några hundra tusen och låt folk från typ Victoria Arena, Solo samt kanske Carling, inreda bortalagets omklädningsrum. Jag vill att våra motståndare på hemmaplan skall springa in inför 18000 pers och känna sig som bröderna Jönsson och Sedin antagligen gör varje dag. Jag vill att Henrik Rydström strax innan inmarsch skall upptäcka tre plitor på flinten som lyser likt andra änden av ett lasersikte. Att Anders Svensson upptäcker antydan till gäddhäng för att inte tala om elefanthuden på vaderna. Att Johannesson börjar grubbla över vad det var för klåpare till frisör som klippte honom senast samt att Daniel Andersson vägrar lämna toaletten för alla rynkor i ansiktet. Dom skall må dåligt över sig själva långt innan matchen börjar. Det är värt några hundra tusen kan jag tycka.

7 kommentarer:

Anonym sa...

...min sambo och min flickvän...

Du din lyllos, både och!

Bruce Banner sa...

Torgskräck:
Du har ingen aning om hur jobbigt det är...

Cliff sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Cliff sa...

Victoria Arena finns inte längre, vare sig som klädaffär eller som namnförslag. Jag saknar inte någon av dem.

Anonym sa...

Man måste förstärka dörrarna in till bortalagets omklädningsrum också, när Rajaklacksko och dy-lika kommer på besök!

Carina sa...

Ett tips, köp kläderna på öppet köp och prova hemma så slipper dessa jävla provrum som vi kvinnor i alla fall har avskytt i årtionden. Bra ide att införa detta i motståndarnas omklädningsrum. Det ska vara jobbigt att möta IFK läser jag både här och där och vad är bättre än att börja redan innan match.

Bruce Banner sa...

Carina:
Jag har testat min teori på min flickvän och min sambo och enligt dom så skall bortalagets omklädningsrum, inredas av självhatsexperterna i affärer som säljer bikinis.

Stadium och Intersport på backaplan sägs ligga bakom 18,9 procent av hela regionens självmord. Tar man med alla bikiniaffärer i beräkningen, blir andelen betydligt större.