2008-05-17

CV

Jag heter Bruce Banner och är en kille på 31 höstar som gillar Blåvitt, rock ´n´roll och ostburgare. Jag skriver, ibland hellre än bra och ibland bättre än dig. Jag har aldrig jobbat på Gazetta dello sport, men har läst den en gång. I själva verket har jag aldrig haft ett fast jobb, trots att jag antagligen är den mest dumlojale anställde du kan tänka dig. Eller är det på grund av? Jag är Sebist, Gustavian och Hjalmarist. Jag tillber Torbjörn Nilsson, men ber hellre St Håkan om hjälp när det kniper i sann katolsk anda. Jag kan stava till genre, men trots detta uttala det korrekt. Dock kommer jag nog aldrig riktigt förstå skillnaden mellan en syrian och en assyrier.

Jag har inga personliga erfarenheter av elitfotboll vare sig som tränare eller spelare men jag har spelat med Niclas Lövgren i Ljungkile, mot Daniel Alexandersson i Blåvitt samt för Tarra Askebrandt, FFF´s nuvarande huvudtränare. Dessutom har jag varit självutnämnd pack och plockchef över Adam Johansson och George Mourad. Om jag skulle beskriva mig med tre ord, skulle det nog bli snäll men rättvis.

Vad vill jag då ha sagt med detta? Jo för att nästa blogginlägg jag har inplanerat, kan uppfattas som elakt och den person som jag eventuellt kan uppfattas vara elak mot, brukar bemöta kritik med att kludda ner sitt CV i ett aldrig så arrogant sätt att låta meddela att egentligen ingen äga rätt att kritisera personen i fråga.

Förresten så dansar jag som en gud och är en av få nu levande människor som gör anspråk på att ha varit först med att inse att Gustav Svensson är världens bäste fotbollsspelare.

4 kommentarer:

Siwert Band sa...

Haha, Wegerups standardsvar om de brända offren efter diskoteksbranden är en klassiker. Om vi sportdårar nu är så inkränkta och enkelspåriga som hon anser och att så mycket annat är så mycket viktigare i livet, så undrar jag vad hon gjort för ont som tvingas skriva om något så oviktigt som sport.

Bruce Banner sa...

Det där om brandkatastrofen var hennes gamla försvarstal. Det nuvarande måste innehålla minst en referens till Gazetta dello sport.

Anonym sa...

Håll uppe det goda arbetet...

Anonym sa...

Har jag missat något? Vem är Wegerup?