2007-01-27

I'm a Dennis baby

Jag läste just en annan oerhört mycket mer berömd och hyllad blogg än våra bröders, dvs ”Baraben”. De hade en intervju med Dennis Jonsson som träffade mig rätt i hjärtat. I intervjun berättade han varför han inte blev anställd i Grekland för att ”jag kände inte att jag va mogen för att ta det steget än” och lite senare…”det finns en del svenska spelare som har lyckats här i Raufoss och tagit ett större steg efter gör väl att man känner att jag vill utvecklas mer för jag har stått still nu ett tag i min utveckling så detta e nog det bästa för mig. Det känns kanon än så länge. Ångrar mig inte för en sekund”. Detta efter att ha approcherats av grekiska klubbar.

Det låter exakt som min personliga utveckling i kontorsvärlden (även om jag till skillnad från Dennis hade spelat viktig mittfältare). Jag har så sent som för två veckor sedan tackat nej till ett kanonjobb med 35% högre lön men jag fortsätter mitt lågstatusjobb med sämre lön men där jag vet vad jag får…..

Skjut mig nu, gör det snabbt!

Det är väl bara super-Marino Ramberg som lyckats i Raufoss?

Dennis har trots allt min högaktning, Raufoss är underbart vackert med vacker natur, bra fiske och snygga tjejer som gillar svenskar…. (I've been there...)

Hey, I’m a Dennis baby,
Raj, raj, raj,
So why don’t you kill me…

2 kommentarer:

Kent Brockman sa...

Killen vill antagligen vara ganska säker på att få spela för att komma tillbaka formmässigt och senare även karriärmässigt, och då passar säkerligen Raufoss.

Anonym sa...

Berggen var väl lyckad i Raufors?