2007-01-14

Sämst när det gäller


Min frisyr har varit uppe tidigare på grogg och nu är det dags igen. Plötsligt hände det! Jag hade en grym hårdag. På första försöket satt vartenda hårstrå perfekt. Problemet var att jag var den enda som visste om det. Jag hade vaknat efter nattskiftet kl fem på eftermiddagen, åkt till jobbet igen tre timmar senare och jobbade hela natten själv och träffade inte en vaken själ på hela tiden. Jag gick omkring och var fabulous och sketasnygg, utan att folk visste om det mer än jag själv. Sämst när det gäller helt enkelt.
Ovan nämnda klyscha brukar användas av förlorande och bittra fans och stämmer oftast inte. Sämst när det gäller borde oftast översättas till inte tillräckligt bra.
Jag vet inte om det är av trots eller jubeloptimism, som jag inte är helt negativt till den kommande säsongen. Det är lite av samma läge som inför 2003. Införsnacket för 2007 års säsong kommer vara ett av väldigt få under mitt liv, där Blåvitt inte nämns i guldsnacket. Det har ju blivit lite av en naturlag att minst en av guldkandidaterna floppar rejält och att minst ett lag överraskar rejält. Jag tror att vi kan bli det senare och här är varför:
1. När Andres Vasquez var 14 år, debuterade han i juniorallsvenskan. Vid 15 års ålder spelade han i B-laget redan och två år senare var det dags för allsvensk debut. I fjol utvecklades han ytterligare och tog en ordinarie plats i startelvan. Hans utvecklingskurva är konstant. Nästa år då jävlar.
2. 86:orna har haft sitt jävliga andraår. Pontus är i landslagstruppen, Bjärsmyr kommer få en mittbackskollega som håller allsvensk klass (minst) och Marcus Berg blir allt mer en kopia av Selakovic (på ett bra sätt)
3. Roger Gustafssons ande vilar återigen över A-truppens idrottsliga utformning med allt vad det innebär av hård träning, proffessionalism och mental styrka.
Om vi blir snygga nog till ett SM-guld, vågar jag inte lova. Guldstriden kommer i år likt alla andra år, avgöras av sommarens silly season. Inte den här. Men vi kommer garanterat vara snygga nog att slippa skämmas. Och just i dag är det bra nog.
Marcus Berg vinner skytteligan. Kom ihåg var ni...

Inga kommentarer: