2008-09-11

Bara en sak

Blir det ett ordvitsande arenanamn, så tänker jag bomba skiten tillbaka till 60-talet. Det är en sak som är säker.

TV4-match. En poäng och uselt spel
Viasat-match. Tre poäng och anständigt spel.

Just sayin´...... Vissa saker är faktiskt medias fel.

Jag stödjer 3-5-2 i landslaget. Det är baserat på svårigheterna att få 4-4-2 att funka mot den nya sortens 4-5-1 system, som ju är en anpassning för att slå just 4-4-2. Lagerbäck hade att välja mellan att själv gå ner på 4-5-1 och därigenom underutnyttja sin starkaste lagdel, eller att hitta på ett annat botemedel. Väl värt ett försök tycker jag.

Jag gillar Roland Andersson. Kör man ner MFF i superettan, förtjänar man cred.

Henke som lagkapten måste vara Bosse Lundqvists verk. Han har haft lite småsvårt med logik och sunt förnuft på sistone.

På lördag är Ragnar avstängd på grund av att han felaktigt fick Adam Johanssons varning hemma mot Helsingborg. Att Martin Hansson inte korrigerade det i efterhand får mig att ifrågasätta om han har integritet nog att döma fotboll på elitnivå.

"Oops, där tabbade jag mig. Bäst jag skriver in det i domarrapporten". Hur svårt skall det vara? Undrar förresten när Sandqvist skall få sitt straff för den fega och fula efterslängen på Robin Söder? Det var väl också Hansson?

På lördag blir det oavgjort och 90 minuters lång väntan för Blåvittklacken på Norra. 90 minuter efter matchen blåsts av det vill säga.

3 kommentarer:

Pentito sa...

"Jag gillar Roland Andersson. Kör man ner MFF i superettan, förtjänar man cred."

Hehehehe..
Jag trillade av stolen av förtjusning när jag läste det. :)

Siwert Band sa...

Varför skall man på Råsunda och leka Gazaremsa när soffan är skön, varm och man kan sitta bredvid sin kära utan att hon skall vara rädd i 200 minuter för de rohypnolstinna dårarna bakom dig på sittplats?

Bruce Banner sa...

När jag tänker efter, så är det utanför södra som den 90 minutrarna av väntan kommer ske. Praktiskt nog är det där Gazaremsan brukar ligga också.