2008-09-03

Allt är CL-kvalets fel

Jag trodde verkligen vi var bättre än så. Jag trodde enfaldigt att vi kunde stå över hysterin kring spektaklet Champions League. Jag trodde faktiskt att vi var en klubb som kunde skaka av oss en eventuell förlust i Champions League och sedan fokusera på att vara segerrika under den Allsvenska hösten. Men icke, Blåvitt uppvisar samma ledsna uppgivenhet och kraftlöshet som de senaste årens svenska representanter gjort efter ett förlorat Champions League-kval.

Jag begriper inte denna fokusering på ett kval till Champions League, jag begriper inte hur denna pajasturnering så fatalt kan ta över spelare och ledares huvuden så att de efter en förlust där faller igenom och blir ett lag på Gefles nivå. Luften har helt gått ur den stolta, blåvita ballongen.

Kalmar har hela tiden sagt att Europaspel är en kul bonus men det är Allsvenskan som gäller i första hand och en bra placering i Allsvenskan kvalificerar för snabb återkomst och chans till revansch i Europaspelet. Kalmars inställning och tålamod har tagit dem till ledning i Allsvenskan, svensk cupfinal och de är som enda svenska lag fortfarande kvar i Europaspelet.

Vinner vi i cupen är säsongen räddad ändå. En titel per år är riktigt bra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som trodde det var Hjalmars...

Annars kan jag bara hålla med dig, allsvenskan känns viktigare än europaspel.

Anonym sa...

Siwert, asså det är det som är felet: Dessa mesiga killar som inte spelar i en så viktig match som derbyt får man fan leta efter. och här kommer ett par fula ord...... ...

G loggan över hela min arbetsplats och frågor som. Nu vill du allt byta lag va...det är väl nåt man får ta, satana perkele

Nu spelar jag en bra låt istället

Shenna is a punk rocker
Sheena is a punk rocker
Shenna is a punk rocker
Shenna is a punk rocker now.
She's a punk punk, a punk rocker
Punk punk, a punk rocker

The Girls Of Florida sa...

Att förlora mot gais är en skam. Sånt borde förbjudas.

Anonym sa...

Vi har ju redan en titel i år, Supercupen??

Anonym sa...

carina;

Allvarligt, Shenna? Shenna??! Vem fan är det?

Anonym sa...

Perry:

sa inte Blåvitt ledningen att Supercuptiteln inte var den ända titeln de skulle ta i år?


Fan borde göra som Gnagarn och stämma föreningen;)