2008-08-26

It´s all about the dum dum duh dee dum dum

Jag ser mig själv som en rätt principfast kille som vägrar ge efter för grupptryck. Jag går min egen väg och inget kan få mig att avvika från den. Jag har dyrt och heligt svurit att aldrig frivilligt se en Pauly Shore-film, ha saltgurka på hamburgare eller lyssna på hjärndöd kommersiell radio.

Problemet är att vi kan inte alltid styra vår omgivning och körkortslös som jag är så blir jag ibland utlämnad till mina medmänniskors dåliga smak och klass. Därför kom det sig att jag idag satt i baksätet i en BMW med blicken ut genom fönstret och tankarna vandrandes när jag med ett halvt öra hör någon överkäck och speedad radiopratare gapa något om att Robyn ska uppträda med Madonna ikväll. Det fick mig att för ett ögonblick ryckas ur mitt dagdrömmande mediterande. Det var något som inte riktigt stämde där.

Väl hemma framför datorn läste jag mycket riktigt att Robyn skulle uppträda med Madonna och hon är enligt sin presskontakt "råpeppad". Robyn själv säger att det är "galet". Någonstans där kommer minnet ikapp och ibland är Google min bäste vän. I maj i år svarade Robyn så här på frågan om hon ska samarbeta med Madonna: "- Jag tror inte att jag kommer arbeta med henne. Jag jobbar inte med kändisar, jag jobbar med musiker." Respect Robyn. För dom summorna det antagligen handlar om när man frontar Madonna så hade jag garanterat kört ner näven i största burken saltgurka och riktigt göttat ner mig med Pauly Shore is Dead. Fan, jag hade nog till och med slängt på lite Best of Håkan Hellström efteråt.

Principer är helt enkelt som rövhål. Alla har ett och för rätt pris är det till salu.

Inga kommentarer: