2008-08-26

Öhh...ut mä packet!

2-2, båda tappar mark och poäng. Säkert en del pengar och cred också. Det räcker så och jag upprörs inte ett skit faktiskt.

Nej jag talar om Ola Toivonen. Säkert en trevlig och fin kille privat, men det som hände på Malmö stadion igår är inte acceptabelt. Jag har här på Grogg ett flertal tillfällen konkretiserat och ibland försvarat filmarna. Men igår lyckades Ola definiera Mats Rubarth på två sekunder, något jag inte ännu klarat av på flera år här på en av världens allra största blåvita bloggar. Först en ful armbåge i nyllet, sedan en Rivaldo-filmning. Mer evil än så blir det nästan inte. Möjligtvis att Gattuso kan lyckas, men knappast troligt. Fiaskot fullbordas av en varning till samt lite skandalartade scener efter matchens slut där han blir ivägputtad av en feg öchötte. Fan vad pinsamt.

2 kommentarer:

Siwert Band sa...

Ola verkar lite ledsen och ur balans nu. Själv valde jag derbyt och såg fotbollen dö ännu en gång. Fotbollen är värre än Särimner, eller är det dödförklaringarna det är fel på?

Anonym sa...

Ola är en fitta. Hoppas att inga barn läser härinne, men man måste säga det. Jag säger det igen. Ola är en fitta.