2008-08-04

Insnöat event

Mina fördomar säger mig att c:a 90% som läser här har pung. Detta inlägg är en fråga till er andra.

Tänk tillbaka till november 1995, när hela Göteborg med omnejd snöade igen? Har ni ett leende på läpparna? Det har jag. Att snöa in är underbart. Men vad snöar tjejer in på?

Under veckan som gått, har jag fått en alldeles briljant idé. En idé som hyllats reservationslöst och många och sågats totalt de övriga tio procenten. De har inte förstått tjusningen och att fråga vår egen Becka är inte lönt. Hon diggar metal, fotboll och Gudfadernfilmerna. Hon är liksom redan indoktrinerad i det manliga nörderiets ingrodda härligheter. Idén då. Jo jag gjorde en reflektion över det nationella ursprunget i min ölkasse från systemet. Det liknade andra världskriget. Tänk att styra upp en helkväll med andra världskriget som tema där ölflaskor representerade nationernas trupper. Tänk en kväll där du blir full på finöl och lär dig nya, fundamentala kunskaper och Hitlers generaler samt de franska motståndsmännens tricks för att nå ut till sina fränder med information. Tänk hur någon talare ställer sig upp och citerar Churchill varpå man skålar i Boddingtons, att någon redogör för Pattons truppförflyttningar och man höjer armarna och sänker en Achor steam. Och vad är det för fel i att låta en Bitburger och en vodkashot representera Hitler-Stalin pakten?

Så tjejer. Hur är detta inte en bra idé?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni måste ju få med hela världskriget, T ex Wyborova för att symbolisera de polska partisanerna. Någon form av Bourbon för amerikanerna osv. Annars så tyckte jag att det var en kul ide, fast jag har pung =D

becka sa...

Bortsett från att jag så att säga redan är insnöad måste jag väl ändå ha rätt att uttala mig;-) Idéen är givetvis lysande!

Unknown sa...

Alla anledningar att dricka öl duger för mig..