2008-09-18

Underbara bokstavsbarn


Robin - IFK

*********************************************************************************


Skön seger. L i t e poetiskt att vinna på två kontringar och en fast situation MOT

just HBK.

***********************************************************************************

Under veckan som gått, har syskonskaran Grogg blivit snällt klappade på huvudet av etablissemanget på Aftonbladet och Expressen såsom varande duktiga bloggare. Siwert får cred och jag får skit. Ungefär så. Det stör mig. Jag tror fan det stör Siwert också. Annars skulle liksom inte Siwert vara Siwert. Så när vi ändå har herrar Laul och Lemans uppmärksamhet, så skulle jag vilja ha svar på en fråga jag ställde för några år sedan.

Ponera att ni inför VM i Sydafrika, skulle få tillgång till Zlatan Ibrahimovic´avföring. Skulle ni då:

A) Spola ner det i närmaste toalett?
B) Likt en fransman bara låta det ligga kvar
C) Låta analysera det för att ta reda på eventuell medicinering samt matvanor?

En absurd fråga måhända, men er Zlatanhysteri är pervers så frågan är befogad.

************************************************************************************

D e n där killen SÖDER kommer
bli gansk
a bra.

Kom ihåg var ni hörde det först.

Han måste bara SKJUTA BOLLEN I MÅLET
oftare.

*********************************************************************************

Och Lemanbashing kommer jag alltid ha tid över för Henrik. Det är bara en fråga om prioritering. Du själv skriver ju en massa om hockey till exempel, vilket ju ställer frågan om vem som prioriterar bäst.

*********************************************************************************

Böter på kanske 60 000 och avstängning för en hockeyspelare som faktiskt erkänner att han filmar! Inte konstigt

att idrottsmän

L J U G E R

så mycket.

**********************************************************************************

En av kommentarerna till Siwerts mailinglista, hade alltid undrat vad det var för sorts människor som tog sig tid och mailade till sportjournalister. En bra poäng. Men när annars är supporterlivet rationellt betingat? Vi åker buss i ett dygn, står och fryser i timmar, sjunger melodier vi avskyr, köper dyra t-shirts av svag kvalitet, läser sportbilagor vi hatar och bryr oss mer ju sämre det går. Att vara supporter är i högsta grad irrationellt och det vi lever för är ett hörnmål och två på kontring hemma mot Halmstad.

***********************************************************************************

Rick Wright har dött. Shine on you lovely diamond. Att sätta på en platta med Pink Floyd är som yoga utan dom jobbiga ställningarna. 10 finöl utan dom dumma besluten och bakfyllan dagen efter. Som en helkroppsmassage utan stenhårda tummar mitt i navet på din allra ondaste muskel. Du svävar iväg bortom the wall och blir ett med tresitssoffan. Synd bara att jag inte visste det 1994.

Appropå musik, så hävdar diskbänkssurrealisten Anjo att Just D och Orup har förbättrat hans liv. Hur jävligt var det innan?

Anjo jobbar på sin första roman. Popsensationen från förr, Martin Svensson som skrev om fiskar som viskar och tjejer som är yeah och wow. Han skall snart publicera sin andra. Världen är absurd.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!

Anonym sa...

B R I L J A N T.
Men DET har J A G sagt tidigare.

Anonym sa...

Hur jag än vrider och vänder förstår jag inte detta blogginlägg... Får försöka igen sen.

Det jag förstår är hyllningen till Pink Floyd... Kan bara bara instämma i ditt hyllningsförsök. Men vilka liknelser och vilket beröm man än öser över bandet så känns det ändå inte tillräckligt.
Synd att man är född på fel decenium bara.

Heja Blåvitt, blev en skön onsdagskväll igår

Pentito sa...

Grogg är och kommer alltid vara den bästa bloggen i Sverige. Välskrivet, otroligt roliga inlägg och man sitter konstant med ett leende när man läser ett nytt inlägg. Sen att det är en blåvittblogg gör det hela mycket, mycket skönare. :)

becka sa...

Bröder! vad är det för någon artikel som jag har missat?

Anonym sa...

Groggers >> Ni kommer att bli bjudna på releasefesten för min första roman. Den där killen som skrev om fiskar eller vad fan det nu var - han får en jävla propp om han kommer.

becka sa...

Hittar fortfarande inte var dessa tidningar skulle ha nämnt Grogg, eller missförstod jag något?

Anonym sa...

Becka:

Lauls blogg: http://blogg.aftonbladet.se/6/perma/947291/


Lemans blogg: http://blogg.expressen.se/leman/entry.jsp?messid=415577

becka sa...

anonym>>> tack! Jag hittade faktiskt de inläggen efter ett tag men jag hittade inget underförstått om att Siwert skulle vara en bättre bloggare än Bruce...