2008-10-18

Ät mer gröt

Lite småironiskt är det allt. De jag är mest förbannad på idag, gjorde samt passade fram till matchens enda mål. Det betyder inte att Bjärsa-Ragge gjorde en bra match. En semiordinarie Elm-bror och en semiordinarie brasse skall bara inte ge oss så stora problem i eller strax utanför vårt straffområde.

Den här sortens segrar brukar omges med klyschor såsom "starkt att vinna när man spelar dåligt", "taktiskt spel", "tät defensiv" samt "heroisk kämpainsats". Bull, sa bull. Det är aldrig positivt och starkt att spela dåligt. 20 avslut på en briljerande dansk i målet är varken tät defensiv eller bra taktik. Och jag tycker inte att det är speciellt heroiskt att förlora så mycket närkamper som vi gjorde idag.

Visst finns det saker att skylla på. Ordinarie innermittfält saknades från start och när både Hysén och Söder skadades under första halvlek, så saknades 4 av 6 i den ordinarie centrallinjen. Resterande två tycker jag inte riktigt tog jobbet idag.

Nej dagens seger får vi allt bokföra på flytkontot. Det jag vill ta med mig hem till västeuropa igen är nog inte mer än att vi tar 3 poäng, har tränare som gjorde riktiga taktiska omdispositioner för att ändra en matchbild samt....3 poäng. Gött mos.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De där tappade poängen mot Ljungskile och Norrköping känns tyngre och tyngre.

Anonym sa...

JJ va riktigt bra, glöm inte det!