2008-12-23

Farväl grymma värld.

Världen är orättvis. Eller i alla fall på Groggs centralredaktion.

Bob sitter på en skärgårdsö och läser Drutten, Fantomen samt Allt om Historia och inväntar morgondagens julbord som för honom innebär köttbullar och inget mer.

Becka sitter med sin bulle i ugnen (stort grattis) i en stuga/radhus i någon form av skog. Hon klappar sig om magen och tittar på när dom andra griljerar jul-tofun samt lyssnar på Two live crews julskiva.

Juho vet ingen riktigt var han är. Han själv har dock järnkoll. Han stack ut i de jamska skogarna för att få tag på äkta carnegieporter till julmumman och har inte setts sedan dess.

Siwert har avskaffat julen och menar att Tour de Ski är mycket bättre. Han har låst in sig i TV-rummet och stirrar blint på SVT´s testbild och kommer göra så fram tills vinterstudion startar igen.

Men stackars Bruce, har sparat det mesta tills dagen innan precis som vanligt. Nu skall jag in till Nordstan som denna dagen på året blott kan tänkas överträffas av Ullared första måndagen i juli. Om jag inte överlever, så skall ni veta att jag gjorde mitt bästa. Att jag ville er väl och att jag hatar Öis. Skulle jag mot all förmodan klara mig, så vinner Blåvitt guld nästa år.

2 kommentarer:

Carina sa...

Bruuuuuuuuuuuuce, nu får du ta och kamma till dig, för ett par inlägg sen berätta du om att du måste ut med ditt hat inför julen och nu ska du in på femman den 23, herregud nu fattar jag allt eller kanske inte ändå. Hoppas du överlever, vem vill inte se Bruce alive på nya arenan 2009.

God Jul Allezusammen bröder och syster, tack för en kanonblogg.

Bruce Banner sa...

Carina:

Jag överlevde Åhlens, så i ren och skär dödslängtan tog jag mig vid 17-tiden till Toys´r´us på Backaplan.

Nu vet vi med säkerhet att Blåvitt vinner guld 2009.