2008-12-28

Postjuliga besvikelser!

Så här dagarna efter jul är det väl mycket roligare att lista vad man blev besviken över än tvärtom? Vad jag är superglad över nu vet ni ju redan, och jag tackar hjärtligt för alla gratulationer, men det betyder inte att jag inte uppskattar att få vara lite bitter emellanåt. Fyll gärna på min lista med era egna besvikelser i kommentarsfältet.
Mina största "det-suger-händelser" den här julen:

1. Ingen förbarmade sig över en fattig blivande moder och köpte ett årskort i julklapp till mig.

2. Jag fick alltså inget årskort.

3. Eftersom jag fortfarande vill ha ett är jag olycklig.

4. Det här fiskandet kommer antagligen inte resultera i att någon av er som läser här köper ett årskort till mig. Trots att jag blinkar med suktande rådjusögon.

5. Den griljerade tofuskinkan som Broder Bruce så frestande beskrev dök tyvärr inte upp på mitt julbord. Stor besvikelse.

6. Julfirandet ägde rum i förväg eftersom maken skulle ut på sjön. Där guppar han nu. Helt okej! Vad som är mindre okej var att själva julaftonen, som skulle ha blivit en lugn tilldragelse bara med mig och barnen och en familjemedlem, istället resulterade i det värsta grälet någonsin (kanske pga av hormoner) mellan mig och denna familjemedlem. Debaclet är löst och förlåtet nu, men känslan av julefiasko istället för julefrid dröjer sig kvar.

7. Var är mitt årskort?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hålls gisslan i cyperspace med en lösensumma på 3000 sketna.

Såvida jag inte skall vara på familjeläktaren. Då är jag billigare.

becka sa...

Hahaha...i artikeln nedan beskrev jag varför jag inte hade råd att punga ut 3000 sketna. Blev jättedålig av grav. och sjukskriven en månad = nästan inga pengar:-( men det är bra att veta att du finns därute om jag får tag på lösensumman;-)

Anonym sa...

Kan du inte sälja den där Ingbritt-mössan du inte fått än?

Den är värd massvis.

becka sa...

Old Skool>> Jo på svarta marknaden lär den väl betinga ett pris på 15-20.000 kronor, minst. tyvärr kommer den nog vara ovärderlig för mig så affektionsvärdet lär väl få mig att behålla den ändå.

Bruce Banner sa...

Skulle inte ett Ingbrittlyft, kunna finansiera ett årskort för Bex annars?

becka sa...

Bruce> Mkt bra idé! Ingbrittor, här har ni chansen att visa lite goodwill och dra bra publicitet till sidan.

Anonym sa...

Åh!
Om jag bara hade pengar, hade jag gladeligen köpt dig ett årskort!
Vet hur det är att vara besviken...haha...se bara på mitt inlägg idag (13/1)
Gräl är inte roligt det heller. Liksom jag och B grälade idag på "min" dag...hmm...
Önskar dig en roligare jul nästa år och att du tillsist kan få tag på ett årskort på någe vis *puss* /kusinen

becka sa...

Jossan>> tack vad gulligt skrivet:-) Ska läsa ditt inlägg. Puss