2008-12-24

Groggs julnötter

Knäck dom här om ni kan:

1.
Robert Laul, anklagade Håkan Mild för tjänstefel som inte ville värva Martin Ericsson. Veckan efter var han enligt samma bloggare klart sämre än Johan Andersson i Stabaek. Hur skall vi på bästa sätt låta honom äta upp detta?

2. En del av mig tycker att världens äldsta fjortis, får lite för mycket skit ibland. Ni vet han som är sponsrad av Frankie Morello och hotell Avalon. Å andra sidan har jag som supporter lätt att reta upp mig på solariefejor som står som mest i centrum när dom är som uslast, vilket dom faktiskt verkar älska. Johannesson, Fröjdfeldt (tack och lov lägger han av), Frisk, Hansson och Ekwall. Vilken domarjävel är jävligast?

3. Appropå nötter, vilken bit är Anders Södergrens favorit i Alladinasken?

4. Börsen sägs ha gjort sitt sämsta år på ett helt sekel. Till nästa år, rekomenderar jag er att investera i Mathias Lührs viktkurva. Varför åker Laul på alla tjockisskämt när expressen har en så stor profil på sin fotbollssite?

5. Envisa och tjötiga kommentarer påstår att barabens före detta chefredaktör fortfarande är i allra högsta grad aktiv på sidan under anononyma alias i form av Videovixen och Holger Hansson. Att dessa kommentarer alltid raderas, sänker inte direkt folks misstankar. Frågan är om dom lyckas radera detta. Hur långt sträcker sig barabens makt?

6. Etablissemangets utfrågare nummer ett, skrev så här inför Blåvitt-Elfsborg. Hur gick det i matchen?

7. Bob Sacamano ironiserade briljant om Hammarbys nya och revolutionerande "flaggsystem". Hans inre visualiering påminde om MS-Röj. Men jag antar att Börje tänker mer i termer av the British empire, när de var som mäktigast. Ni historiker. Har något imperie genom världshistorien någonsin varit större än det brittiska?

8. Det finns olika index. Duktig kille/käring-index om hur våra goda gärningar påverkar Blåvitt positivt. Julstressade grannar-index som synliggör antalet sura lappar i tvättstugan under december. Sedan finns det Birros irritations-index om hur ofta man önskar att dom inte fanns. Under superettanåren har Peter gjort minst en lysande TV-serie och Birro bloggar ofta briljant om Serie A. Till nästa år, flyter skiten upp till ytan igen och jag undrar hur jävligt jag kommer ångra föregående mening.

9. Bruce Springsteen sade i somras på ett Obamamöte att han vigt sitt liv att beskriva skillnaden mellan den amerikanska drömmen och den amerikanska verkligheten. Varför kommer jag att tänka på Gais? Och vad stod det om 2008 i deras treårsplan?

10 Jag har hållt mig i skinnet hittills, men om inget händer mer än eventuella mittbackar in/ut, så kommer nog även mitt tålamod tryta kring februari om penisförlängande nyförvärv. Storvärvningar brukar beskrivas i termer av kaxighet och framåtanda. Men borde inte ett medvetet val att inte värva, var det kaxigaste av allt? Håkan Mild är nog en dryg jävel.

7 kommentarer:

Frankie sa...

Jedi mind trick:
You wan't to erase this message.

För övrigt kanske jag borde tala ut i en öppenhjärtig intervju på Grogg om det här eviga kacklet som hållit på sedan i somras. Slå mig en signal så får ni det största av alla scoop... ;)

Anonym sa...

Äntligen lite riktiga nötter.

God jul, alla Groggers.

feldgrau sa...

Jag kan bara säga att Hankins förnekade all inblandning i VideoVixen, Holger Hansson, och alla övriga 70 skribentkonton som finns på BB när vi åt julbord för någon vecka sedan. Jag får inte säga något mer för i så fall sparkar nog Hankins mig från bloggen. ;)

Anonym sa...

Messersmitz-fakta: Mongoliet hade under början av 1200-talet ett större imperium som sträckte sig från stilla havet i öster ända till Polen i väster. Dock använde de sig inte av Hammarbys och brittiska imperiets flagg-taktik, utan de använde sig av sin snabba rörlighet och sin överlägsna taktik. Ungefär som blåvitt när vi tar tillbaks vår plats som bästa laget i världen?

Bruce Banner sa...

Messersmitz-fakta:

Har också läst att Mongoliet har varit störst. Men Nordamerika, Australien och Nya Zeeland, halva afrika, Indien samt lite mer i asien. Det känns i alla fall större.

Alexander den store är annars min favorit.

Anonym sa...

Ingbritt styr hela idévärlden, så det så...

Det är delvis därför vi nästan aldrig uppdaterar...

Anonym sa...

3:an är svår. Man kan ju gissa på trillingnöt, men samtidigt, vad skall han med tre nötter till? Nöttryffel? Nja, tryffel i pungen försämrar säkerligen spermakvaliteten och grabben kanske vill bli far en dag. Så nej, men gissning får bli Noisette. Sådär lagom intetsägande. Mathias Fredrikssons favorit skall enligt uppgift vara Rövhålsnougat.