2010-03-23

En sån dag.

Det är inte ofta jag är så laddad och peppad inför en match som jag var igår. Det är inte sällan en sådan pep, övergår i ett fett antiklimax. Det var en sådan dag, dvs inte vår dag. Hata allt. Med ett dygns perspektiv, får vi dock konstatera att prestationen var bra men att otur och oskicklighet i kombination med en absurd effektivitet (två mål på en chans) hos Häcken, gjorde att tre poäng förvandlades till noll.



På plus: Planskötare och domare var lite av matchens lirare. Kudos till er, fotbollssveriges just nu mest utskällda yrkesgrupper.



Dessutom var musiken i baren fullständigt klockren igår. The Coral, Libertines, Arctic Monkeys med mera. Vore jag en företagsam individ, hade jag nog försökt utvidga LS till någon form av klubb. Kanske i samband med en helgmatch. Gå på match och sedan vidare till något ställe kring järntorget eller kungsgatan.



Kram på er.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Sägs det inte att 10 hörnor i snitt ger ett mål? Häcken hade 9. Så fair enough säger jag. Och det finns inget som heter tur eller otur, det hörde vi ju inte minst efter första matchen mot Kalmar.

Bruce Banner sa...

Läser en hel jävla del om Blåvitt och kan väl inte på rak arm komma på någon som tyckte 3-0 i Kalmar var rättvisande. Men att jämföra den matchen i övrigt med Blåvitt-Häcken är ju nästan direkt gaisaktigt.