2010-03-19

Fucking Fredag

En kommentar av en av mina vänner på facebook säger allt. "Nu är det den tiden på året, som man börjar längta till måndag". Tre dagar kvar.



Hur sugna är ni? På att stå med armarna i skyn med dubbla lager långkallingar och tre lager dunjackor och sjunga om hur vårsolen värmde och vintern var glömd. Hur sugna är ni på att föreställa er det taktfasta klappret från 44 par skruvdobbsskor, mot golvet i Gamlas korridorer på marsch ut mot planen? På att återse era gamla bänkkamrater? På att höra måljubel, måljinglar och se en hel kortsida sidledshoppa? Hur sugna är ni på att se Blåvitt göra ett ärevarv med Almes smäktande stämma i högtalarna. Med tårar på kinden och hjärtat i brand. På varm korv, kall öl och tjuvrökning i pausen?



Själv är jag mer Pep än Guardiola. Lite smått sådär gulligt på gränsen till psykotiskt sugen. Lite sådär charmigt störande av allmän ordning- intresserad av att det snart blir måndag. Ja ni vet, som när du bara vill omfamna-alla-och-tala-om-för-hela-nationen-att-Blåvitt-Häcken-är-det-största-som-hänt-någonsin-men-ditt-nummer-är-spärrat-av-Ring P1. Så sugen är jag.


Så här fram till match drabbas man ju av en del mood swings, och just nu är jag övertygad på seger om det bara finns rosévin i LS-baren. Två gånger fanns det inte förra året. Mot Hapoel fick det inte serveras för Uefaregler och i en annan match var det slut. Blåvitt förlorade båda. Så finns det bara rosé, så vinner vi lika lätt som vi brukar hemma. För det är verkligen hemma nu. Född ur hav och himmel, står du kvar. Gamla Ullevi.


8 kommentarer:

Cliff sa...

Jävlar vad bra den här bloggen är när ni väl kommer igång. Associationen LS - Griniga gubbarna i mupparna är så självklar, men ändå så genialisk.

Jag längtar. Tyvärr kommer jag väl aldrig få plats i baren i år eftersom jag sällan är på plats mer än 10 minuter före start och vägrar att gå innan domarn blåser, men häckla bortaklacken kommer jag göra ändå.

Ängel i Mölnlycke sa...

Mamma mia! Ditt andra stycke skapar ett jävla pirr i magen. Och det är bara fredag.

Bruce Banner sa...

Cliff: fast bästa hänget är alltid efter matchen ändå tycker jag.

Mölnlycke:
Jag vet! Det är sjukt.

Brokken: sa...

Fy fan va magiskt skrivit broder. Sjävl kommer jag inte ens få se det på TV snacka orättvis värld, nu kvitterar du orättfärdigheter när jag fick åka till New Orleans på jobb.

J.L sa...

Men hur var det nu?
Har ett tydligt minne av en skildring hur du på ett brutalt sätt slog ihjäl optimisten i dig.

Vägrar fanskapet att dö?

1-4 och Ranegie hånar Young Fellows efter sitt betydelselösa 4-1-mål i 89:e (så låter det när man avrättat optimisten a la James Caan i Gudfadern)

Bruce Banner sa...

J:
Min inre pessimist bekräftar att vi vinner matchen förutsatt att det serveras rosé.

Allt i en masterplan för att få oss att hoppas enligt fjolårets modell, där allt skiter sig sista halvtimmen.

Anonym sa...

You could easily be making money online in the underground world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat hacking[/URL], It's not a big surprise if you have no clue about blackhat marketing. Blackhat marketing uses alternative or little-understood avenues to build an income online.

Anonym sa...

" 44 par skor "- det blir trångt på mittfältet!