2010-03-15

Semestern är över

Så, då var premiären avklarad. En premiär som spelmässigt artade sig som förväntat medan resultatet var klart över desamma. Hade dom gett mig ett kryss innan matchen hade jag tagit det. Rydström hyllade våran cynism och det är bara att instämma. Fanns liksom en anledning till varför nickstarke "Fallos" spelade från start i lördags.

8 varningar i en så snäll match. Stefan Johannesson borgar redan på förhand för en lågtempohistoria med mycket avblåsningar och kort. SvFF´s tes om att en fjuttig domarnivå gynnar ett öppet och offensivt spel, är en seglivad myt som förutom att vara falsk, även missgynnar svenska (och italienska) lag i Europa då plötsligt en mittback får motstånd i närkampen utan att få frispark. Och när vi väl vant oss vid det högre tempo som färre avblåsningar medför, så har tåget redan gått med ett par insläppta på hemmaplan. Johannesson är nog duktigast i Sverige på att följa SvFF´s direktiv. Åh vad duktig du är Stefan.

Semestern är i sanning över. Äntligen kan man börja skita i sitt eget liv igen. Eller i alla fall grubbla lite mindre. För vem fan har tid att dväljas i en luspank och kärlekslös knullöken när hemmapremiären är 7 dagar bort och du inte kan bestämma dig för vem du vill se som vänsterytter?

Har velat hålla käft om detta fram tills nu. Nu har ju även Blåvitt en långhystare av inkast. Jag hatar långhystandet. Det måste fan finnas en övre gräns för hur lång tid det skall få lov att ta att kasta ett inkast eller slå en inläggsfrispark. Det är inte OK och i förlängningen inte heller någon garant för målrik fotboll, att två mittbackslunsar skall lufsa upp från egen planhalva till offensivt straffområde för att nicka på inkast. Det blir ju den här sortens "powerbreaks", hockeyn har och som vi fotbollsfolk föraktar så djupt. Men då vi inte har reklamavbrott än inom fotbollen, så får vi väl kalla det rökpaus.

Över ett halvår nu som singel och jag börjar bli lite less på det. Men inte tillräckligt less för att göra något åt det, då funkar det bättre att bara gnälla. Men visst, har ni en dotter, kompis, ex-flickvän eller syster som är:
22-25 alt. 30-35 år, snygg som en solnedgång, ickevegetarian, vägrar sms:a med förkortningar, som inte blir sur när man kommer hem full, gärna med rötter från Iran, är blåvit och fotbollsintresserad/inte är intresserad alls, men är hon blåvit och fotbollsintresserad så bör hon kunna läsa mina tankar om när jag hellre bara går på matchen med the dudes. Hon bör tycka om att kalla mig för dude för övrigt och gärna vara slampig. Och gärna heta Setareh. Jag har alltid gillat det namnet. Hon bör kunna göra en lista på plattor släppta 1974 som var fan så mycket bättre än Abba samt spontant kunna föreslå att vi knäcker hela Gudfaderntrilogin på en dag. Har hon allt detta eller är Robin Sherbatsky så kommer jag defintivt inte tacka nej i första taget om hon knackar på dörren. Ja jag vet. Jag ÄR en hopplös romantiker.

Hussfeld hävdade i direktsändning att Ragnar har det mesta förutom spelet med fötterna... Jag tar för givet att han var halvvägs in i en utläggning om att Tobbe är en komplett forward förutom att han saknar styrkan i djupledslöpningarna, när ettan satt bakom Wasstå.

GP-sportens sporttyckaravdelning, har fått ett uppsving. Rylander som till vardags skriver om hur nyskapande Barbados och Streaplers är, vikarierar för en sjukskriven Härd. Som sagt, ett fall framåt för GP-sporten, men jag kräver att:
Hjörne säljer och avgår, ledarna lägger ner drygliberalismen, sporten börjar hata hockey, dagliga korsord, mer Pondus och att Stenberg och Härd pensioneras.
Innan jag börjar prenumerera igen. Tycker ni det är tuffa krav, så scrollade ni nog lite för fort för min kravspec på nästa flickvän.

KLIPP HÄCKEN!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra rutet om GP!!!!

Ängel i Mölnlycke sa...

Finns inget som är så underhållande som att läsa dig Bruce. Mmm... möjligtvis Bank då.

Freddie sa...

Det uppdateras inte så ofta. Men ojojoj vilken klass det är på allt som skrivs på den här bloggen. Tack (och fortsätt, jag vill ha mer Mer MER)