2007-10-06

Inköpslista

Pudel
Så slipper jag göra en

Dumstrut
Jag hade inga som helst förhoppningar på årets Blåvitt utan trodde på ett mellanår där mycket annat skulle komma på plats. Harmoni, organisation och lite ekonomisk stabilitet var vad jag trodde på. Det blev mycket mer än så där tränartrojkan (som jag trodde skulle behöva minst vå år till) verkligen gjort det bra. En rejäl dumstrut är vad jag skall köpa in, den har jag verkligen förtjänat.

Oxfilé

När vi nu tar första guldet på elva år skall jag inte ha någon vanlig Felix krögarpytt som ligger lite frostskadad i frysen och blivit torr. Det blir oxfilé som tärnas i centimeterstora kuber och steks upp.

Potatis (fast)

En fast potatissort (ex. Bintje) som kan tärnas till centimeterstora bitar.

Dijonsenap
Få senapar går upp mot Dijon i matlagning.

Vispgrädde
Vispas upp och blandas ihop med senapen ovan.

Pepparrot
Gärna från Fjärås. Riven och fin är den perfekt.

Ägg
En äggula läggs i sitt skal på ovanstående pepparrrot.

Persilja
En kvist bladpersilja är perfekt på toppen

Så har vi gjort oss en Biff Rydberg. Underbart att fira det blåvita guldet med.

3 kommentarer:

Bruce Banner sa...

Låter gott, men än är det inte klart din jävel.

Vi blandar i lite serranoskinka och en näve små, hela pärllökar och döper rätten till....

Superpytt än så länge.

Siwert Band sa...

INgen jävla Serrano-skinka! pärllökar hör hemma i goda grytor.

Bruce Banner sa...

Pärllökar hör hemma lite varstans. Och om du inte tror att Serrano funkar ihop med resten av ingridienserna, ja då har du aldrig ätit riktig serrano. Det funkar nämligen till ALLT