2007-10-07

Och vi firar i dagarna de tre

Det är på riktigt nu. Blåvitt är faktiskt på allvar en guldkandidat. Hur mycket man än vill hålla sig på jorden kan det väl inte finnas en enda supporter med de rätta färgerna som inte sitter och hoppas just nu. Jag är oerhört stolt över hur Rehn och co har lyckats använda spelarmaterialet och hur de vågar flytta om positionerna. Någon som är forward ena matchen kan hamna i försvaret nästa gång och vice versa. Och det har visat sig fungera!
Efter gårdagens match, som tyvärr åtnjöts framför dumburken, i stället för på plats i Malmö, kände jag pirret växa. Jag vände mig till mina bröder som dagen till ära satt bredvid mig i soffan och sa; "Säsongens sista match spelas dagen efter mitt bröllop. Jag kommer att gå raka vägen från hotellet, där jag haft min bröllopsnatt, till Ullevi. Om vi tar Guldet då vet jag faktiskt inte vilket jag kommer att vara gladast över."
Jag har väntat ett par år på att bli Axels fru, men jag har väntat i elva år på en titel.

16 kommentarer:

Bruce Banner sa...

Det hade fan varit årets coolaste event om du dök upp på Ullevi i vit skrud, med tiaran på svaj.

Juho, Siwert och jag skall springa Stockholm Marathon, förutsatt att Blåvitt vinner SM-guld. Hänger du på?

På väg upp mot 40-årsåldern behöver vi ju trots allt den regelbundna motionen som krävs för att ta sig igenom skiten.

Bob är det väl knappt ens värt att fråga.

becka sa...

Ojoj, jag har inte löpt på flera år...bortsett från den runda på 50 minuter som jag tog förra veckan. Det gav mersmak men sen dess har det inte blivit fler. Förr om åren sprang jag nog en mil om dagen ungefär, men det var som sagt tre år sen sist. Jag är i USEL form. Hur lång är Stockholmsmaran? Pch vilket datum? Man borde ju kunna plåga sig en gång för Blåvitts skull:-)

Bruce Banner sa...

Maran är i juni och sträcker sig över 4,2 lätta mil.

En mil om dagen! Fy fan, du är ju nästan elitmotionär.

becka sa...

Bruce>> Tre år sedan mannen, TRE ÅR! 4,2 mil är nog över min förmåga...men locka mig med champagne efteråt så får vi se:-)

Bruce Banner sa...

Innan jag började smygträna inför Stockholmsmaran, så hade jag sprungit c:a en mil sammanlagt på 7 år.

Och självklart blir det cava efter loppet, gärna rosé.

Studiomannen sa...

Tokjävlar! Motionen alltså.

Men behåll brudklänningen dagen efter - för som Bruce säger: årets coolaste event!

Juho Hemmola sa...

Håller med Bruce, hade varit grymt om Becka dök upp i brudklänning på Trelleborgsmatchen.

becka sa...

Jag får överväga det då;-) men det vore ju synd om den blev förstörd och den är inte precis varm heller. men jag håller med om att det hade varit rätt coolt:-) Blir svårt att fixa frisyren med tiaran dock, det kommer bli en rätt avancerad håruppsätning som jag nog inte klarar att göra själv. Får väl boka in frisören dagem efter med haha

Bruce Banner sa...

becka:
Frillan är inte så viktig, men tiaran är sjukt viktig. Dessutom har Juho lovat att bära tiara om du gör det.

Vad gäller klänningen, så har du väl ändå inte planerat att använda den igen?

becka sa...

Juho, intygar du att du lovat att också bära tiara?
Bruce, nej den ska inte användas igen men det vore ändå kul att ha den i fint skick och jag tror att det blir sjukt kallat att sitta i den på arenan. Jag är ju vegetarian, så jag har inte precis en massa pälsar som ligger och dräller hemma:-)
Men som sagt, jag överväger helt klart att göra det ändå. folk som inte fattar vad det handlar om kommer kanske tro att jag är en galning med storhetsvansinne som tagit mig dit för att fria till nån av spelarna:-D

Studiomannen sa...

Det finns ju guldkronor av äkta papp att köpa på Burger King ifall det skulle knipa. Då kan man ju samtidigt stötta Blåvitt! Fast det vete fan ifall man kan käka vego och skänka en peng till IFK genom Burger King...

Anonym sa...

Becka en alldeles lysande idé och jag kan lova dig att frissan kommer att hålla i flera dagar, då det används en massa spännen och spray vid sådana uppsättningar.

Sen hur du ska hålla värmen i tunn klänning, det får bli en utmaning att lösa. Men det hade varit underbart att se dig.

becka sa...

Carina>> det verkar finnas ett massivt stöd för denna ide härinne:-) jag kan ju inte sova med alla spännen kvar i håret:-D
Som sagt vi får se, men jag håller med er allihop om att det kunde vara kul...Kram!

Bob Sacamano sa...

Springa Marathon? Över min döda kropp. Om dom nu inte ändrat så att ett marathon är 2,5 kilometer långt.

Bruce Banner sa...

Bob:
Spring du 2,7 km så springer vi alla vi andra över din döda kropp sedan.

becka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.