2009-02-03

Hänt i veckan

Ingo har dansat vidare mot nya horisonter. I debatten om störste idrottsmannen någonsin, hamnade han alltid på tredje plats efter Stenmark och Borg, vilket jag instämmer i. Men att vinna tungviktstiteln i boxning är i mitt tycke fortfarande den enskilt största idrottsprestationen i svensk historia. Det är, som någon skrev, som om någon idag skulle vinna 100 meter i OS. Extremt stort och svåröverträffat. Ingos hela existens gjorde mig stolt som både svensk och göteborgare. Han var gaisare, men många jag beundrar har skönhetsfläckar. Bowie har fula tänder, Lennon var en usel far och Sebastian Johanssons distansskott är inte alltid vad det borde vara. Inom hyfsat snar framtid kommer för övrigt en hyllningstext till två öisare! Så håll utkik.

************************************************************************************

Blåvitt förlorade sin andra träningsmatch för året och fortfarande är Alex vår senaste målskytt. Det irriterar mig, men så är det också försäsong. Min smarta sida vill se positiva tecken och besked inför säsongen som kommer och struntar i resultatet i matcherna. Känslomässigt skiter jag dock i hur spelet ser ut och vill vinna till varje pris. Allsvenska bortförklaringar blir aldrig så inbäddade i rosa bomull som under vintermånaderna. Men en sak skall vi ha jävligt klart för oss. Det kan aldrig vara positivt att spela dåligt.

************************************************************************************

Håkan Mild har senaste veckan fått fler kärleksförklaringar från hondärhemma än av mig. Han har nämligen gått in och blivit glasskung dvs räddat Lejonet&Björnen. I själva verket är det dock hans hondärhemma som ligger bakom projektet. Det aktualiserar frågan om hur det är att vara ihop med Håkan Mild. Föreställ er ett vanligt samtal hemma i TV-soffan.

-Älskling, jag har bjudit hem Mia och Robert på lördag kväll
-Får se om jag är hemma
-Kan du inte ordna det! Det är ju melodifestivalen.
-Och vi har Lilleström på Valhalla.
-Men det är ju på dagen, på kvällen är du väl ledig?
-*tystnad*
-Hallå, kan du svara!
-Jag hörde, men det var ingen konkret förfrågan
-Men jag frågade ju dig precis!
-Nu låter du som Robert Laul.

***********************************************************************************

Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, men Tobias Sana känns som en ny Hasse Blomqvist. Hoppas jag har fel.

***********************************************************************************

Jag har framkallat ett flertal nya beroenden. Och ety min karaktär är stark, men dålig så betyder det att jag för närvarande frossar i granatäpplen, semlor och nässpräy. Damn you lagliga droger. Nässpray är ju dyrare än finsprit. 25-årig högländsk Glen, hade kännts som ett flashigare missbruk än Otrivin. Men betydligt billigare.

***********************************************************************************

Vad är grejen med östeuropa och underskattning? KarlXII, Napoleon och Hitler har alla tågat in i Ryssland glada i hågen och övertygade om seger, för att sedan totalförnedras och krossas totalt. Östeuropa har haft Kafka, Chopin, Tjaikovskij och Dostojevskij samt framför allt Igor Belanov och Ivan Lendl. Men ändå, idag mötte vi ryska mästarna (före Zenit St Petersburg) och på lördag väntar Tiramisu ett topplag från en liga, bättre rankat än tex den holländska. Trots detta, så kräver jag storseger så fort det vankas motstånd med hockeyfrillor och moppemusch...

***********************************************************************************

Vi har två av Sveriges bästa högerbackar, men just nu bara en forward, vilken är 17 år och skadad. Liiite tveksamt resursanvändande på Kamratgården känns det som. St Håkan har säkert en plan och jag tror inte den handlar om granatäpplesorbet. Även om det också vore önskvärt.

***********************************************************************************

Enligt rysk historietradition är det för övrigt inte makten som bränt gårdar i "den brända jordens taktik". Det är byborna själva som tuttat på i patriotisk kampvilja. Jag köper det, förutom kanske det sista med patriotisk kampvilja. Ren och skär cynism funkar också. Att man hellre bränner och skövlar själv, än att svenskarna gör det. Oavsett vilket, kräver jag seger på lördag.

***********************************************************************************

Glöm allt Bob Sacamano säger. Jag är världens störste öis-hatare och kommer så förbli. Den titeln har jag paxat.

***********************************************************************************

Avslutar med ett bibelord.

Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden (mattéus femfemma om svenska vinteridrottare)

1 kommentar:

Anonym sa...

Sana får gärna vara en ny Hasse. Om han slipper skadorna och spelar lika bra som Hasse gjorde mot Malmö 2003 :)