2009-02-05

Min blåvita elva

Jag och en vän satt för inte så längesedan och snackade om vilka vi skulle plocka in i en startelva om vi fick välja mellan alla blåvita spelare som vi sett spela. Det blev en ganska lång diskussion och det var verkligen inte lätt. Det var många bra spelare och andra som jag har speciella minnen förknippade med som jag fick välja bort. Hur som helst så slår det en hur många bra spelare som spelat i Blåvitt de senaste 30 åren, många med meritlistor som dagens blåvita bara kan drömma om. Några spelade bara några få säsonger hos oss men gjorde ändå avtryck. Andra tillhörde truppen i fler år än vad vi någonsin gissat, och detta utan att göra mer än enstaka matcher från start. Jag tänkte inom kort presentera hur min matchtrupp av de allra bästa jag sett i Blåvit tröja skulle se ut.

Det var svårt att välja bara elva spelare (+ 6 reserver) och allra svårast var att ta ut mittfältet och ytterbackarna. Blåvitt har verkligen haft en uppsjö av riktigt bra mittfältare. Enklast var dock anfallsparet att ta ut, där var det inget snack om vilka två magiker som skulle få spela från start.

Reservbänken presenteras inom kort.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så länge Jerry Carlsson är med, är jag nöjd.

Anonym sa...

Ruben känns central.

Anonym sa...

Stefan Rehn på mer än en plats?

Anonym sa...

Anfallet = TN + vem mer? Tippar på Berg alternativt Mr 100% eller Andreas A