2005-08-25

Nästan helt perfekt

Den ultimata segern mot lag man hatar, är i mitt tycke 1-0 i slutet på en feldömd straff. Men 1-0 på ett handbollsmål funkar det också. Att sedan tvåan kommer bakom en nyinbytt målis efter en frispark som gått till målskytten via två touchar, är inte helt fel det heller, även om jag känslomässigt gärna hade sett att Wovven missat. I alla fall i efterhand. Jag skrev härom månaden att Elfsborg är en Ferrari, en Merca och nio epatraktorer. Ferrarin var på service idag och mercan hade svårt att stå emot 11 st av den senaste Volvon. Speciellt på det här underlaget. Jag gissar att Anders var smånöjd med att missa denna matchen. Han hade haft det jobbigt på den blöta balkongmattan mot min nye idol. Pontus Wernbloom.

Blåvitt kan inte vinna i Halmstad
Blåvitt kan inte vinna i Borås
Blåvitt kan inte vinna i Sundsvall
Blåvitt kan inte vinna i.....Södertälje?

Till sist.
Elfsborg har inte vunnit mot Blåvitt på Borås Arena på drygt 100 år.

Inga kommentarer: