2006-08-22

Football overload

Jag börjar tröttna på fotbollen. Det är för mycket om den i media, det tjafsas för mycket på Internet. Det går inte en dag utan att något om vårAllsvenska skall förmedlas - ofta i negativa ordalag. När Larssons solarplexus-fösning skall ältas sida upp och sida ned är det bara för mycket. Det finns inte tillräckligt med rostig spik i Sverige att koka fotbollssoppan på längre. Expressen var till och med tvungna att själva söka upp några vilsna tonåringar som poserade i vasaloppshuvor utanför Lagerbäcks hem. En vaken granne hade inte ens märkt "attacken". Då går det för långt i nosandet efter sensationella nyheter.

Matchernas dignitet för mig minskar när varje litet uttalande och snedpassning skall blåsas upp av sensationslystna journalister och manodepressiva supportrar.

Jag längtar faktiskt lite smått till november då lugnet tillfälligt lägrar sig över fotbollen. Mitt sug efter fotboll kommer då att sakta återhämta sig. Just nu har jag football overload.

Så därför fyller jag på informationsmängden med den här pretentiösa smörjan....

1 kommentar:

Bruce Banner sa...

Japp. Försäsong har sin charm. Utan tvekan. I februari är vi oslagbara.