2006-08-15

Losers Lounge

Nej, det blir inget tyket om den fantastiske fyran Sven Nylander, även om det känns lockande.

Under följande rubrik tänker jag när andan faller på, uppmärksamma de hjältemodiga förlorarna. Nummer ett på min lista är Paolo Maldini.

I hemma-VM 1990 förlorar han i semin på straffar, 94 förlorar han finalen på straffar, 98 förlorar han kvartsfinalen på straffar och 2000 leder han EM-finalen med två minuter kvar att spela. Vad händer? Jo de släpper in en boll på övertid och förlorar sedan i förlängningen. Sedan när Italien gör sitt första slutspel på 16 år utan Maldini i truppen vad händer? Jo dom går och vinner hela skiten. På straffar naturligtvis. Maldini var en gentleman, en elegant lirare, en kämpe och ett föredöme för såväl lagkamrater som unga fans.

Tyvärr föll han offer för ödets ironi och fick aldrig vinna något i azurblå mundering, men han är i alla fall medlem nummer ett i Losers Lounge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Looser/loser. Svårt det där.

Så, efter allt detta klagande får jag ändå säga stort tack till en riktigt underhållande blogg överlag :)

Bruce Banner sa...

Tack. Har ändrat nu.

Loose - loser. Att jag aldrig lär mig.