2006-08-14

Vinter

Snart är det vinter igen, jul, stress, försäsong och silly season. En befrielse för vissa. Den tändande gnistan till självmord för andra.

För en månad sedan tänkte jag skriva om hur alla borde passa på att njuta. Blåvitt vann, det var Gothia cup i stan och vädret nådde upp till 1995-nivå.

Men allt som jag tänker skriva när jag mår bra, när Blåvitt vinner och vädret håller med, blir aldrig av. Så jag skriver nu istället. Det är försent. I förrgår var laget i mitt hjärta oslagbart, oövervinnerligt och truppen var bredare än Niklas Skoogs röv. Idag känns det som om vi får nöja oss med säkrat kontrakt.

Det är försent för att vara glad idag. Jag borde varit glad när det var läge. Idag är det vinter igen, landslagsuppehåll 4 pinnar upp och en gnällig spelartrupp. Nej i nuvarande läge är skadeglädjen det enda man tar till. Är det inte bra nog att vara Blåvitt, så kan man åtminstone trösta sig med att man inte är MFF och Dif. Inte mycket men alltid något.

Inga kommentarer: