2006-03-24

Färgat

Klockan är halv tolv på en fredag kväll. Förväntar ni seriositet från min sida, rekomenderar jag Offside. Dom skämtar inte i onödan. Själv sitter jag och grubblar lite över nya hemmastället. Jag kan inte bestämma mig. Först blev jag sur, men för var gång jag ser den, desto snyggare blir den. Sur blev jag för att den är aningen mer vitblå är blåvit. En petitess för vissa, ett ämne för folkomröstning för oss andra. Det fina med att vara supporter är att vi alltid hittar något att rasa över. Se på grönvita sidan upp. Vinner dom en match, gnäller dom över arenafrågan. Vinner dom en match och får positiva besked i arenafrågan, så gnäller dom över några uteblivna urugayaner, som bara måste vara några av tippeligans största floppar någonsin. Så håller det på och jag förstår dom.

Nu rasar vi lite över att det är lite mer vitblått än blåvitt. Inte för att det är fult, utan för att det inte är "som det ska". Och är allt precis som det ska, så gnäller vi över att det antagligen inte kommer bli så framöver alternativt nyligen inte var det.

Beträffande det vita i det vitblå, så har jag en annan fundering. I en trailer på TV4 för något i raden av heminredningsprogram, predikade någon kvinna om att vitt inte allt var tråkigt. Det fanns så många olika sorters vitt, tex champagne och vanilj.
Champagne är ett vitt mousserande vin från distriktet Champagne, som i de flesta fall är allt annat än prisvärt. Det är inte ens vitt. Mjölk är vitt, Champagne är transparent med nyans av gult. Vanilj å sin sida är ungefär lika vitt som.....snus, det vill säga raka motsatsen till vitt. Snus är dock i allra högsta grad prisvärt.

Till sist. Var i hela hisingen kommer denna fäbless inom fotbollssverige för färgkombinationen gult och svart? Till och med bajen var gulsvarta en gång i tiden trots sitt grönvita klubbmärke. Gult och svart är inte snyggt någonstans. Inte ens om man döper om det till Champagne-Vanilj.

2 kommentarer:

...grönvita sidan upp! sa...

...och hittar vi inget bättre att gnälla om får vi gnälla om att ni inte länkade till oss när ni namedroppade oss. Vafan! ;)

Bruce Banner sa...

Jag vet fan inte hur man gör vafan!!