2006-03-20

Jag hatar TV4

Med anledning av att min magkänsla säger mig att TV4 inom kort kommer lösa sändningsrättigheterna från Kentoro-gruppen och snuva Canal+ på allsvensk fotboll, vill jag klargöra vad jag tycker om TV4. Jag hatar TV4, allt dom står för och allt dom gör.

1. Den gamle granskande journalisten Jan Sherman, nu VD för hela skiten, har lagt upp riktlinjerna för kanalens samhällsprogram under året. Tre punkter blev det:

*Mer tuttar
*Mer tuttar
*Mer tuttar

Resultatet ser vi i nya satsningen Drevet. Löpsedelsanpassad tuttjournalistik när den är som allra sämst. TV4 ger den nakna sanningen om tuttkirurger och tuttblondiner lägger ut bilder på tuttnätet. Såvida du inte är i tuttbranchen, känns det som om sveriges makthavare som är de som egentligen bör granskas, kan sova rätt lugnt.

2. Robert Perlskog jobbar där

3. Nog för att SVT´s månadslånga melodifestival är irriterande. Men tänk den dagen TV4 tar över skiten. Då kommer de bli jobbigt på riktigt.

4. Patrik Ekwall jobbar där, på samma redaktion som Robert Perlskog. Där kom man fram till att det vore en bra idé att värva Jesper Blomqvist som expertkommentator.

Inga kommentarer: