2006-03-21

Tipset

OK. Jag gör väl ett försök jag med. Mest för att fylla ut tiden nu så här i döddagarna innan den allsvenska premiären. Blåvitt blir etta. Det är väl inte så trovärdigt egentligen, men jag tippar samma segrare som jag tippat dom senaste 20 åren och old habits die hard so dom säger. Mittenplaceringarna är egentligen totalt ointressanta och är allt som oftast ett dåligt sätt att bestämma hur bra säsong man gjort ett givet år. Är det kört uppåt och lungt nedåt i slutet av serien, brukar lagen inte riktigt bry sig så mycket de sista matcherna så inbördes ordningen skiter jag helt enkelt i att plita ner. Av dom här mittenlagen ser vi i alla fall ett av dom tippade guldkandidaterna som floppat. Vi får se vilka det blir. Förra året var det MFF som enligt samlad expertis skulle ta det säkraste SM-guldet sedan Jesus gick i kortbyxor. Bland mittenlagen hittar vi också en gäng klubbar som tror att dom är guldkandidater. Elfsborg är även dom ett bra exempel på en sådan klubb. Slutligen finner vi även ett eller två lag bland mittbyket, som överträffat alla förväntningar och klarat sig kvar utan att kvala. Det blir inte Gais.

1. IFK Göteborg
2.
3.
4.
5. Right
6. in the
7. middle
8. of
9. the
10. fucking
11. nowere
12
13
14

Inga kommentarer: