2006-09-15

Finns inget parti för mig?

Jag är mycket sällan sjuk (4 sjukdagar i ett 12-årigt arbetsliv), känner inga gamlingar nära mig och jag har inga barn som går i skolan. Alltså är inte mantrat ”vård, skola, omsorg” så aktuellt för mig personligen. Var finns partiet för mig?

”Så får man inte tänka” sade mina kolleger till mig när jag beklagade att det inte fanns något parti för min målgrupp. Tänk om du blir sjuk? Tänk om du får barn? Jag vill vända på det, jag undrar om de långtidssjuka röstar efter vad som händer om de blir friska eller om barnfamiljerna röstar efter hur det blir när de blir dinkys igen. För övrigt är sannolikheten att jag dör i morgon betydligt större än att jag får barn. Satan vad jag betalat mycket pengar i onödan för en massa ”tänk om”-saker då…..

1 kommentar:

Studiomannen sa...

Bättre kommentar än det mesta nuförtiden. Fan, Siwert, du har en framtid som politisk kommentator!