2006-09-08

Rykten

Starka indicier talar för att Linderoth i princip redan är klar för Blåvitt till nästa år. Det gör mig bekymrad.

Senaste gången jag var negativ till en ny blåvit tränare var förvisso den senaste, Arne. Där hade jag fel. Arne har spelat sina kort ypperligt och har blivit runner up två gånger på par i tvåor när de andra suttit på ess i samma färg! Beträffande övriga tränare har jag också haft fel. Jag hade ingen jävla aning om vem Roger Gustavsson var när han tog över inför 1990, på den tiden brydde jag mig inte om U-sektionen, jag gillade tanken på Jingblad som nått bra resultat med ett bonnalag likt Hbk, Reine kändes som en bra och blåvit lösning som levererat i såväl Häcken som Helsingborg och Lundin gillade jag från dag ett. Beträffande Lundin tycker jag dock att han fått oförtjänt dåligt rykte. Inte minst i media.

Vad ni läser är ett desperat utspel på vidskeplig basis. Jag brukar ha fel. Hoppas jag har det om Linderoth. Stor-Tobbe har alltid haft lite av en magisk aura omkring sig. Han står tydligen för en vacker och effektiv fotboll, trots att hans lag alltid i grunden är defensivt starka och trots att han aldrig vunnit ett jävla skit. Jag är negativ, hoppas det är ett bra tecken.

Men. Varför skulle Linderoth tacka ja till oss? Han hamnar ju för fan i samma klubb fast på andra sidan Sverige. En klubb med stark talangutveckling, som är värdelösa på att ta betalt för de talanger man utvecklar och ersätta desamma när de säljs. En klubb som måste sälja för att få råd att värva.

Tack för allt Arne och lycka till. Grattis till befodringen KjLampan och lycka till ännu mer.

Inga kommentarer: