2006-09-27

Jag är också Lefty

Bloggaren Bob, skrev häromdagen rätt lysande om en koppling mellan Donnie Brasco och supporterskapet. Bajen vann idag över solna svart och den tanke jag skämtsamt tänkte för mig själv i all bedrövelse igår kväll har blivit sanning. Vi plockade in en poäng. Skulle vi mot all förmodan besegra Helsingborg på lördag, är diffen nere i 4 poäng och guldfebern och tabelltittandet är där igen. Det vore sadistiskt av Blåvitt att vinna på lördag, det vore djupt omoraliskt. Det vore underbart också, så på ett sätt kan jag förstå hur Hans Sheikes kvinnor stannar kvar hos honom år ut och år in. På ett annat sätt kan jag förstå de utomstående som tycker jag är dum i huvudet. Jag kämpar vidare i en omgång till, jag kämpar tappert. Synonymt med att kämpa tappert mot ett ouppnåeligt mål är patetiskt, vilket kanske stämmer bättre in och kanske är det så att allt supporterskap liksom allt övrigt irrationellt och destruktivt beteende bottnar i ett självförakt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har ont i magen, men nu skrattade jag.

Kopplingen till Sheikes kvinnor är lysande!

Anderz