2006-09-08

GP goes Mcarthyism

Guilt by assosiation

Så här skriver Mats Härd i dagens GP appropå Arnes avsked:

Rykten skall behandlas varsamt. Rykten går att använda vid det pusslande som journalister ibland tvingas till. Vi får ett besked men inte hela bakgrunden, inte alla orsaker, somt anses inte tåla verklighetens skarpa fotoblixtbelysning.Pusslet saknar allt för många bitar men att det funnits en övergångsmodell som liknar den som skapades av Erlandsens landsman Rune Hauge en gång i tiden låter i mina öron lika troligt som att en mittfältskämpe kastar in handduken när det är 20 minuter till slutsignalen.Kanske kommer den fram så småningom. Sanningen. Den är också värdefull.Precis som den långsiktiga planen är den viktigare än ett SM-guld.

Jag har nu läst stycket c:a 20 gånger, vilket är ungefär 4 gånger mer än vad man vanligtvis måste göra för att inse vad mannen menar och vilken bindgalen idiotjävel han är. För er som inte orkar ger jag det till er genom en ekvation i stället:

(A)+(N)+(H)+(MP)=(Sr) =

= Arne+norrman+Hauge+Mats Persson=Skumrask

Det är "guilt by assosiation" på låg nivå. Vem misstänker att dåvarande Lilleströmtränaren Arne skulle påverka spelarinköp i en annan klubb i ett annat land? Dessutom för en spelare som han var rätt noga med att skicka iväg efter ett halvår?

Ni dumjävlar som prenumererar: Skyll er själva, jag betalar inte ett skit av deras lön och det är jag stolt över. Och Mats, om du läser detta.

1. Tror du att vi tror att du har minsta lilla minne av att någonsin ha sett Arne Erlandsen spela boll?

2. Vad har du för hållhake på Hjörne?

1 kommentar:

Bruce Banner sa...

Läste lite senare i Stenbergs SoS, att även han antyder att Persson-Erlandsen gjort en Graham-Hauge.

En extrem anklagelse som kräver mycket kött på benen för en tidning.

Jag vägrar tro på det. Det finns inte. Skulle vara värre än allt annat som hänt de senaste åren. Allt annat.