2007-08-02

Numret större

Matchrapport

Man såg direkt att det var klasskillnad på de lag som möttes nere i Blekinge. Blåvitt var fysiskt starkare, hade ett bättre passningsspel och man såg en tydlig skillnad i bollbehandling. Det enda som överraskade var väl vem som fick bli matchjälte.

Denna korta matchrapport skall läsas i samband med att jag kom hem från jobbet med 5 minuter kvar av ordinarie speltid. Såg det ungefär likadant ut första 85?


Hjalmar är kung. Med tanke på hur mycket onyanserad skit han får av så många, kändes det bara så jävla rättvist att han fick sätta dit den med sin magiska högerfot.

Egentligen var denna blogpost menat som ett rasande, öppet brev till Svenska Fotbollsförbundets tävlingsutskott. Jag menar hur i helvete kan dom lägga matchen, mot Blåvitts protester enbart c:a 45 timmar efter vår senaste allsvenska match blåstes av? Dessutom 30 mil söderut. Det sägs att "storlagen alltide gynnas av förbundet". Jag önskar det vore sant. Så även om skadan inte blev mer än slitaget för de extra 30 minuterna av förlängning så blev skadan minimal den här gången. Vi kunde faktiskt ha åkt ur. Så jag tänker fortsätta rasa ett tag till, för så här får det inte gå till.

2 kommentarer:

becka sa...

Kul att du skrev ett försvarstal till hjalmar, det gjorde jag faktiskt också ikväll, innan jag hade läst ditt:-) Det finns på Bollen är Rund. Jag håller alltså med dig till hundra procent!

Anonym sa...

Håller med om det. Hjalmar beskylls för allt - oftast helt onyanserat, särskilt av en viss jag-vet-allt-dåre på nätet (inga namn, men han listar säkert ut att han åsyftas).