2007-08-29

Vitt is the shit!

Först och främst. "Oavgjort och en jävla massa kort". Vore jag supporter till ellos, dif eller Aik skulle mina förhoppningar gå åt det hållet för dagens drabbning på Örjans. Oavgjort sket sig men inte korten. 10 gula och tre utvisningar på en så snäll match. Det är fanimig skandal. Håll samma nivå resten av hösten också Hansson. För allt i världen.

Janne Andersson är en klok man och jag håller med honom. "Allt är inte nattsvart".

Lite av antihjältarnas afton. Jag är ofta kritisk mot Adam Johansson och jag slet mitt hår när han enkelt blev tunnlad av Dusan fram till ett farligt skottläge. Strax därpå tunnlar Hasse Mattisson och smörar in passen till Wernblooms 1-0. Adam definierade sig själv på 55 sekunder.

Många andras antihjälte Hjalmar Jonsson ligger bakom 2-0 och 3-0. Han kände till Conny Johanssons svaghet och utnyttjade den lika skoningslöst som en hämnare i ett isländskt vikingadrama. Hrafna flygur.

Com Hem kan äta min skit. Till andra åkte jag och Juho till Kville Biljard. Där höll jag på att hamna i handgemäng med en snubbe som hånflinande tyckte att Walles varning var helt korrekt. Han kan också äta min skit.

När DeNilson gör sina övestegsfinter, kommer han inte till skott. Det gör Hjalle. Samba de Island.

Och Ragnar. Jag älskur digur.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ComHem sög hästballe igår! (Jeffrey's tappade många kunder, kan jag säga)

GP gör det idag.
"Toppmatchen mot Halmstad bjöd på allt annat än skönspel."

Eh?! Helvete, bollen gick ju som på ett snöre när blåvitt hade den. Såg han inte Alex chippar och Boom-booms klackningar?!

Siwert Band sa...

Det känns märkligt att konstatera att de som tjänade mest på resultatet igår var AIK och Elfsborg. Nu måste vi vinna mot dessa två ondskegäng.

Anonym sa...

Kville biljard är ju bemannat av åtminstone en gajsare så jag väntar mig inget annat.