2007-08-04

Mediebruset

Svenska folket rasar mot Chris Härenstam. Killen dissar cykelsportens trovärdighet i en morgonsoffa. So what? En annan mediestorm var mot Janne Jingryd, för att han satt och dissade alla låtar under Eurovision song contest. Jag hatar Sverige. Varför är det ingen som rasar mot TV4´s samtliga medarbetare? Varför är det, om man snackar dom där töntiga sportpanelerna på måndagsmornarna, ingen som rasar mot att Lars Anrell och Mats Olsson bara sitter där och syns medan dom citerar sina egna krönikor från dagen innan?

Min kabelleverantör har gett tillbaks TV+, så man får lite spanska och italienska ligan. Förvisso TV4-sfären men någon dag i veckan får man väl ändå lov att sälja sin själ. Nämnda kabelleverantör bjuder även på gratis porr. Porr är sjukt överskattat. Ge mig tillbaks Eurosport i stället. Har inte sett en snookermatch på fanimig flera år. Där har vi också en del långa stavar, karlar i hästsvans blanka kulor och en jävla massa hål. Fast betydligt mer spännande då. Jimmy White och John Higgins, sicka hjältar.

Normalt så präktiga och korrekta Jeffan är härligt frispråkig och moraliskt tvivelaktig i sin fredagskrönika. Ponera att hon faktiskt deltog i den där Pride-matchen och det i stället var Glenn som tafsade henne på stjärten. Skulle det fortfarande vara en charmig komplimang? Och Borås djurpark! Circus, Skansen och Borås djurpark är väl alla normalbegåvade föräldrars "don´t mention the war". Djuren lider uppenbarligen i sina små isoleringsceller, men "ungana tycker ju att det är så kul". Och vad tycker Greenpeace och Al Gore om vikten av främjandet av svensk motorsport?

Skotska FA läser Grogg eller rör det sig om en själsfrände? Oavsett vilket är retroaktiva bestraffningar för osportsligt uppträdande likt filmning något helt i min smak. Och att vara oense med Bosse Karlsson är helt i sin ordning. Skulle bli oroad om det omvända inträffade.

Skall vi tippa på 5:or i betyg i morgon för Stones? Hade biljetter till förra sommaren innan Keith bestämde sig för att just den där dagen var en bra dag att klättra upp i en palm. "Seemed like a good idea at the time". I år har jag prioriterat bort the glimmer twins för Way out west. Hives är huvudattraktionen för mig men jag är även grymt nyfiken på Señor Chao, eller som Bob Sacamano föredrar att kalla honom. ManU.

3 kommentarer:

becka sa...

Retroaktiva betraffningar? Ja tack! Så länge det inte drabbar Blåvitt förstås;-)
Jag är sjukt avundsjuk på att du ska gå på W.O.W, fram tills för några dagar sedan trodde jag att jag också skulle det:-(

Pentito sa...

Angående Stones konserteren så köpte polaren en ståplatsbiljett för 300 riksdaler 19:00 utanför Ullevi. Normal pris 970:-. Eftersom det var så enormt många som försökte kränga biljetter utanför så blev ju priset därefter. Så jag vill strö lite salt i såren och säga, förmodligen hade du haft råd att gå på både W.O.W och de rullande stenarna.

Bruce Banner sa...

Pontus:

Inte så mycket salt i såren ändå. Jag hade ändå inte haft råd att göra det till en helkväll och jag hade även behövt går ner i arb. tid och tackat nej till gårdagens nattpass.

Som timanställd blir det mycket.