2007-08-27

Vit é skit

Finns mycket att oroa sig för i morgon. Blåvitt har ett riktigt kanonläge att gå upp på en allsvensk andraplats. Detta tack vare ellos och difs tillkortakommanden denna omgång. Hur brukar tabelltittarblåvitt agera då? Precis, behöver inte ens nämna eländet och orkar inte ens rabbla upp alla tillfällen de senaste 11 åren vi kuka* i samma läge. En orsak till pessimism.

Det andas framtidstro och harmoni kring "det nya, spelande Blåvitt". En annan orsak till pessimism.

Hbk spelar i helblå tröja och svarta byxor. Risken att Blåvitt då ställer upp i sitt oerhört vackra men förrädiskt jinxade helvita bortaställ är således överhängande. Stor, stor orsak till pessimism.

Ja, jag är vidskeplig. Glaset är alltid halvtomt, alla goda ting är tre, det finns inget ont som för något gott med sig och bollen är rund. Förutom när Sella har friläge.

3 kommentarer:

[cmh] sa...

Walle skjuter väl aldrig bollen i mål? Nickar däremot...

Pentito sa...

Fan, jag måste erkänna att jag är jävligt nervös för kvällens match. Det kan inte bara gå vägen ikväll, för det är blåvitt vi pratar. Även fast jag bara haft goa stunder på Örjansvall (bortspelat sm-guld 2004 för hbk, förnedringen förra året) så tror jag att jag har jinxat allt, bara för att jag just ska titta på skiten.
Faaan!!
Men ändå så finns ju den där strimman av hopp inom en. Där man i hoppas och tror att dom ändrar på 10 års beteende, där dom verkligen hugger och är med i slutstriden.
Aja, det kan ju bara gå åt helvete. Lika gott så. För nästa år, då djävlar!

Bruce Banner sa...

cmh:
I år gör Walle vart tredje mål med foten och nu har han två raka nickmål...

Pontus:
Se det på den ljusa sidan. Stryk idag innebär fan så mycket sämre guldchanser för ellos, Dif och AIK.