2009-03-21

Överlida all over again

Vi läste tablån tillsammans, min käresta och jag, och vi konstaterade med uppsluppen glädje att 21 mars 2009 var en historisk dag. Denna dag visades våra fyra absoluta favoritsporter i TV utan att överlappa varandra. Fotboll (no 1), Skidskytte (no 2), Ishockey (no 3) och längdskidåkning (no 4), i en strid ström utefter dagen. I alla grenar hade våra svenska favoriter chans på seger. Med Blåvitts trupp, Helena Jonssons andraplats i sprinten, hemmaplan för VF och hemmaplan för skidåkarna så var man sådär sprittande i kroppen som när man åkte på iväg på äventyr. Man var helt enkelt ganska säker på att få utlopp för känslorna med något av objekten man skulle träffa under kvällen (i alla fall om man lyckats övertala någon att köra alla milen till Överlida och hem igen).

Men ikväll så blev det riktigt avslaget. Hellner blev visserligen tvåa, men Jonsson visade (för en gångs skull) veka nerver och sköt bort sig, Ferry var aldrig med och Blåvitt var sämre än Kalmar. VFs vinst mot smålänningarna var en klen tröst. Hela denna sportlördag känns precis som en normal långutflykt till Överlida. Så mycket förhoppningar, så litet resultat och så många timmar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"21 mars 2008"

Anonym sa...

En hel dag med sport för er båda. Och sonen gjorde....vad? Själv såg jag på Blåvitt och lekte sedan med mina barn. Prioriteringar måste göras. Skidskytte framför barnen? Skämmes ta mig fan.

Anonym sa...

Ni borde jävlas med leman för hur fel ute han var angående arenans säkerhet.

Anonym sa...

Senaste anonym:

Nä, nu ska du inte leda in Bruce på Leman-spåret igen. Han kan inte sluta once you pop - så att säga.

Bruce!
Inte ska DU
ge dig på Leman nu I G E N.

Han har FÅTT L I D A
tillräckligt.

MVH

Hen.. jag menar

Anonym.