2009-03-12

Sluta gnäll Luleå

Appropå domardebaclet i Skandalavium.

Visst. Det var. Fel. Men vi är ju alla mänskliga. ELLER HAR JAG FEL?
Vad vet
jag?
Jag är ju bara le(k)man. I alla fall nästan.

I min värld och då tror jag att alla i hela världen e g e n t l i g e n håller med mig,

skall hockeykrigare i ett slutspel få skipa sin egen rättvisa. Så skit i snacket om omspel. Hockey skall avgöras på isen. I n t e på ett skrivbord.

Så låt några lulebackar gå en match i mittcirkeln mot Sjöberg och hans domarteam. Kasta handskarna. Gör upp.

Som MÄN!

Som riktig hockey skall vara.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår inte... eller jo, jag förstår förstås. Men vad jag inte är säker på är om du menar du det skriver eller om förutom formen även innehållet är en sarkasm?

Bruce Banner sa...

Frits:
Du undrar om jag på allvar tycker att ett par luleåspelare bör få chansen att misshandla domarna?

Trodde det framgick. Och Lemans rättsuppfattning har ju änna varit uppe på tapeten innan på den här bloggen.

Anonym sa...

Jag tycker att hockey skall avgöras någon annanstans, långt från Göteborg!

Anonym sa...

Ett brilliant litet stycke.
Det enda som saknas är en knäpp på näsan åt någon journalist som har gjort ett litet stavfel.

Anonym sa...

Just den biten med att läxa upp domaren i mittcirkeln tog jag väl inte så allvarligt...

Jag funderade mer på om du försökte säga att Luleå skulle sluta gnälla, acceptera att domare gör fel ibland (tex helvetes jävla skottar i CL-kval), knyta näven i fickan och gå vidare.
=det jag menade med icke-sarkastiskt innehåll

Eller om du tycker att domarens fel var så allvarligt att skrivbordsnissarna faktiskt ska få göra en insats här.
=sarkastiskt innehåll

Efter ytterligare lite fundering anar jag att jag kanske läser in lite för mycket, och att du egentligen inte ville så mycket mer än att göra dig lite rolig på Lemans bekostnad. Vilket ju i och för sig har sin poäng.

Fan, vet inte ens varför jag bryr mig...

Anonym sa...

Bruce för i helvete, nu ser du till att spärra adressen till den bloggen och gå vidare. Det finns så mycket annat du borde ägna tiden åt. När städade du senast?

Anonym sa...

Hockey är ingen sport!
/Benny