2005-11-16

En sån dag

Jag skulle vilja utnämna idag till årets mest ointressanta dag. Inte ett skit har hänt officiellt som man varken kan bli glad eller förbannad över. Att Zlatan I, Henke och Ljungberg nobbade fotbollsgalan är förstesidestoff än idag säger en hel del om nyhetstorkan. TV4:s programchef hotar att lägga ner galan om inte stjärnorna kommer i framtiden. Detta för att han står på tittarnas sida.....Att dom vetat i en vecka att dom inte kommer och ändå marknadsför spektaklet som om dom skulle det, spelar tydligen ingen roll. Sedan kan man ju fråga sig om galan blivit så mycket bättre om dom kom. Zlatan I, Henke och Ljungberg är nästan lika tråkiga som brasilianska ligamatcher och ståupp-komik med Adde Malmgren och Hey Baberiba. Man kan bli aggressiv för mindre.
Appropå Hey Baberiba. Dom får mig faktiskt att reflektera. Inte så att dom skämtar om ämnen som stimulerar hjärnan, utan deras bottenlösa uselhet får mig att fundera över hur gammal man blivit. I år igen får dom leka roliga timmen på bästa sändningstid. Är det en generationsfråga? På 80-talet gillade jag serien Smash och Ronny Jönsson på radion, kan den varit Hey Baberibas motsvarigheter? Är det så illa och jag har blivit så gammal, vet jag vad som väntar. Hår på ryggen, gaggande om Wilander, Johnny och Gunde samt svårigheter med att få upp den och att resa sig ur fåtöljen utan att avge ett ljud.

Det har varit en sån dag helt enkelt. En dag som inte direkt blev bättre när Alltid Blåvitts forum började k*ka. Inte för att det fann något intressant att diskutera, men ändå.

3 kommentarer:

Studiomannen sa...

Det kan vara en generationsfråga. Själv kaskadkräks jag då jag råkar trycka fel på radion och tvingas höra på Roger, Titti och Fylking på RIX Morgonzoo. De tror också att de är roliga. Svar: nej.

Folk hänger kvar vid fotbollsgalan, vilket inte minst besöken på min blogg visar. Baraben länkade till min omröstning om Sveriges bäste spelare genom tiderna. Gör det ni också! För övrigt länkar jag till Grogg. Roligaste bloggen på länge!

http://studiomannen.blogspot.com

Bruce Banner sa...

Käck:
Det är mina bröder som är datagenierna. Vet helt enkelt inte själv hur man fixar länkarna. Annars hade givetvis din och en hel del andra bloggar varit representerade.

Studiomannen sa...

Det är lugnt, Bruce. Grönvitasidanupp garvade åt mig och sa att jag låg på gränsen till spam med mina hänvisningar till min egen blogg. Det ska jag ta det lugnt med i fortsättningen och bara njuta av Grogg! Om det finns Sorgsprit ska du ta dig en sorggrogg till St Håkans ära. Vi vet ju att det finns hatsprit.